جلسات دیدار و گفت و گوی صمیمی خبرنگاران پانا آذربایجان شرقی

دبیری عنوان کرد: لزوم راه اندازی بازارچه رایگان برای دستفروشان تبریزی

اسامی ترکی برخی مکان ها و خیابان ها در تبریز باید حفظ شود

تبریز (پانا) - رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر تبریز گفت: تا زمانی که دستفروشی برای جامعه مزاحمتی ایجاد نکرده است نباید برخورد تند و خشنی با آنان صورت بگیرد و از طرفی هم نباید دستفروشی مانعی برای کسب و کار مغازه داران و تردد مردم در معابر شود بنابراین باید دستفروشان سازماندهی شوند.

کد مطلب: ۹۲۹۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
دبیری عنوان کرد: لزوم راه اندازی بازارچه رایگان برای دستفروشان تبریزی

شهرام دبیری در دیدار و گفت وگوی صمیمی با خبرنگاران پانا آذربایجان شرقی گفت: در سال 56 از رشته پزشکی قبول شدم و در سال 65 فارغ التحصیل شده و دوره تکمیلی را در کشور ژاپن گذراندم و 30سال است که عضو هیات علمی دانشگاه ها علوم پزشکی هستم و به ورزش نیز علاقه ویژه ای دارم و به اصرار دوستان وارد شورای شهر شدم و می خواهم هر کاری از دستم برمی آید برای شهرم انجام دهم.

وی در این رابطه افزود: در ابتدا آشنایی چندانی به شورا نداشتم و به اصرار دوستان وارد این عرصه شدم و به نظر من شورای شهر، محل سیاسی نیست.

انتقادپذیر هستم/ از حاشیه و تخریب ناراحت می شوم

رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر تبریز گفت: با رسانه ها رابطه دوستانه دارم و انتقاد پذیر هستم وفقط از شایعه هایی که حقیقت نداشته وقصد تخریب دارند، ناراحت می شوم.

دبیری خطاب به دانش آموزان خبرنگار اضافه کرد : باید در کار رسانه، استقلال خود را حفظ کنید و در فکر باند بازی و منفعت طلبی نباشید ولی در عین حال نیز باید مطالبه گر و چالش برانگیز باشید و شجاعانه حرف خود را بزنید و ضمن انتقاد نباید ناامیدی را در جامه رواج دهید.

همه افراد موفق جامعه، پزشک نیستند

وی افزود: از دوران دانشجویی در فعالیت های فرهنگی شرکت داشتم و به شما نیز توصیه می کنم که اگر بخواهید موفق باشید نباید تک بعدی پیش روید.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر تبریز تصریح کرد: برای موفقیت حتما نباید پزشک شد بلکه در هرشته ای می توان بهترین شد؛ همه افراد موفق جامعه، پزشک نیستند پس علاقه و استعداد خود را در انتخاب مسیر زندگی ملاک قرار دهید و تلاش و پشتکار داشته باشید.

دبیری در ارتباط با وضعیت فعلی شورای شهر گفت: با این که تعداد افراد شورای کم شده است ولی شورا همچنان دارای افراد متخصص و نجیبی است که برای بر طرف کردن نیاز های مردم می کوشند.

از عملکرد فعلی شوراشهر تبریز راضی نیستم

وی با بیان این که به شخصه از عملکرد شورا راضی نیستم، ادامه داد: شورا تا حدی به سوی سیاسی شدن پیش رفته که این عامل، مانع پیشرفت و فعالیت هر چه تمام شورا می شود.

راه اندازی کمپین ارتقاء فرهنگ ترافیکی

رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر تبریز در ادامه ترافیک را مشکل مهم جامعه امروز برشمرد و افزود: شهر تبریز از همان اول برای این تعداد جمعیت طراحی نشده است و مجبور به مسیر گشایی هستیم که پول زیادی را هزینه تملک و مسیرگشایی می کنیم که در هیچ نکته از دنیا مرسوم نیست.

دبیری ادامه داد: عامل دیگر ترافیک شهر تبریز، ناوگان حمل و نقل شهری است که به اندازه لزوم ترکیبی و قوی نیست و از همه مهم تر این که در رابطه با ترافیک فرهنگ سازی نشده است برای حل این موضوع کمپینی را راه اندازی کرده ایم که هر روز یک رفتار ترافیکی نادرست را ترک کنیم و به طرف رفتار های صحیح پیش برویم .

گاهی از دست فروشان خرید می کنم

وی در خصوص مشکل در حال حاضر دستفروشان تبریز بیان کرد: تا زمانی که دستفروشی برای جامعه مزاحمتی ایجاد نکرده است نباید برخورد تند و خشنی با آنان صورت بگیرد و از طرفی هم نباید دستفروشی مانعی برای کسب و کار مغازه داران و تردد مردم در معابر شود بنابراین باید دستفروشان سازماندهی شوند.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر تبریز افزود: باید تدابیر مختلفی چون راه اندازی بازارچه، هفته بازار اندیشیده شود تا دست فروشان نیز بتوانند خرید و فروش کنند.

هیچ جا ایران و تبریز نمی شود

دبیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهر تبریز شهر اولین ها و شهر مورد علاقه من است و با این که بسیاری از سرمایه گذاری های خود را در این شهر انجام داده ام و به همه هم شهری های نیز توصیه می کنم در تبریز سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: با این که در تهران بزرگ شدم و به کشورهای خارجی زیادی سفر کردم ولی هیچ جا ایران و تبریز نمی شود و در همه شهرها و کشورها به غیر از تبریز احساس بیگانگی می کنم.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر تبریز اضافه کرد: تعصب در حد متوسط خوب و پسندیده است و در شورا سعی داریم تا اسامی ترکی برخی مکان ها و خیابان ها حفظ شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار