رتبه دوم کشور در جشنواره مهارت های هنری در رشته عکاسی و جواهر سازی به آذربایجان غربی رسید

ارومیه (پانا)- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: هنرجویان آذربایجان غربی در شاخه کاردانش در مرحله نهایی کشوری سیزدهمین دوره جشنواره مهارت‌های هنری موفق به کسب رتبه دوم کشور شدند.

کد مطلب: ۹۲۹۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
رتبه دوم کشور در جشنواره مهارت های هنری در رشته عکاسی و جواهر سازی به آذربایجان غربی رسید

مهین منافی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: «نیلوفر نباتی» از هنرستان کاردانش نساء شهرستان تکاب در رشته طلا و جواهر سازی و «معصومه علیخانی» از هنرستان کار دانش قائم ناحیه 2 ارومیه در رشته عکاسی دیجیتال رتبه دوم کشوری را کسب کردند.

وی اضافه کرد: جشنواره مهارت‌های هنری در سه سطح منطقه‌ای (هنرستانی)، استانی و کشوری و در ۱۸گرایش؛ طراحی، نقاشی، عکاسی، گرافیک، چاپ دستی، پاپیه‌ماشه، صنایع دستی چرم، صنایع دستی چوب، صنایع دستی فلز، طراحی نقوش سنتی، طراحی نقشه فرش، هنر فرش پوشاک، دوخت های محلی و تزئینی، معماری داخلی، طلا و جواهرسازی، نگارگری و تذهیب وتشعیر برگزار شده است.

منافی گفت: ۶۱۷اثر پس از داوری به مرحله استانی از کل استانها راه یافته و در سامانه جشنواره ثبت شد و از این تعداد ۶۴اثر به عنوان منتخبان مرحله کشوری که همگی آثار دختران هنرجو می باشند، برگزیده شدند.

وی اظهار داشت: برگزاری همایش هایی از این گونه، گامی موثر در توسعه مهارت آموزی ترویج فرهنگ کار و تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه رونق تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی می‌باشد

آذربایجان غربی دارای 271هنرستان دولتی و غیر دولتی است که 17هزار نفر در آنها مشغول به تحصیلند، از این تعداد پنج و 500 هزار نفر دختر و بقیه پسر هستند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار