تحول بزرگ در منطقه 9 در راه است

اصفهان (پانا) - شهردار اصفهان گفت: با اجرای پروژه های متعدد شاهد تحول بسیار خوبی در منطقه 9 خواهیم بود.

کد مطلب: ۹۲۸۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تحول بزرگ در منطقه 9 در راه است

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع)، آیین بازگشایی مجموعه ورزشی نور و آغاز عملیات اجرایی خیابان حدفاصل بزرگراه شهید خرازی و خیابان شهید احمد حجازی در منطقه ٩ شهر اصفهان با هزینه ۳۰۳ میلیارد ریال و با حضور شهردار اصفهان، مدیران شهری، اعضای شورای شهر اصفهان و شهروندان منطقه انجام شد.
قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان در این آیین ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت امام رضا (ع) اظهار کرد: پارک جنت و پارک مقابل آن در این منطقه، سال گذشته افتتاح شد و در اختیار مردم قرار گرفت، همچنین خیابان بهشت و زمین هشت هزار متری که در آن واقع شده بود خریداری، آزادسازی و مسئله تغییر کاربری آن در سازمان جهاد کشاورزی انجام شد که باعث شد امروز شاهد ایجاد یک ورزشگاه روباز در خیابان بهشت باشیم.
وی بر لزوم تکمیل خیابان بهشت برای آمد و شد همه مردم تا پایان امسال تاکید کرد و افزود: 50 درصد از میدان بهار آزادسازی شده و نزدیک به 50 درصد آزادسازی ها باقی مانده است، امیدوارم این میدان با پیگیری های مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهرداری و مدیر منطقه 9 شهرداری هر چه زودتر بر اساس نیازسنجی های منطقه با مشارکت سرمایه گذار تبدیل به یک فرصت خوب برای مردم شود.
شهردار اصفهان یکی از مشکلات منطقه را نبود بیمارستان و درمانگاه و دسترسی به پزشکان ذکر کرد و افزود: باید بررسی های لازم در این خصوص صورت بگیرد تا میدان بهار تبدیل به چنین مکان درمانی برای شهروندان شود.
وی با اشاره به بنای تاریخی منارجنبان و مشکلات اطراف آن، تاکید کرد: بسیار خوشحالم از سوی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری، سرمایه گذاری جهت مشارکت برای ساختن بازار و تالارهای نمایشگاهی اطراف منارجنبان اعلام آمادگی کرده است، هم اکنون طراحی های لازم برای این کار صورت گرفته و در اولین فرصت پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان میراث فرهنگی عملیات اجرایی این موضوع آغاز می شود.

نوروزی اضافه کرد: مردم و جوانان غرب اصفهان نقش بسیار قابل توجهی در انقلاب و جنگ تحمیلی داشته اند، این مردم استحقاق خدمت داشته و تکلیف و وظیفه ماست که به آنها خدمت کنیم.
وی با بیان اینکه امروز شاهد بازگشایی استخر نور پس از حل مشکل پنج ساله آن هستیم، افزود: زمین این مجموعه به قیمت 5 میلیارد تومان خریداری و پنج میلیاردتومان نیز برای آن هزینه شد و روز نخست آغاز به کار آن همه مردم می توانند به صورت رایگان از این مجموعه استفاده کنند.
شهردار اصفهان ادامه داد: امروز شاهد یک تحول عظیم در شاهراه های شهر اصفهان تحت عنوان حلقه حفاظتی یا رینگ چهارم هستیم، این حلقه حفاظتی از کنار سیتی سنتر در جاده شیراز به سوی باغ رضوان و از آنجا به سمت دولت آباد، شهرهای خورزوق و سپس به سمت آتشگاه، درچه و خمینی شهر به طول 76 کیلومتر و با عرض 75 متر می رود. این رینگ دارای 23 تقاطع غیر همسطح است که یکی از آنها تقاطعی است که از آتشگاه رد شده و از منطقه 9 عبور می کند تا تردد ها روان شود.
وی بیان داشت: بخشی از این پل بزرگ که در مناطق مسکونی و املاک مردم خمینی شهر واقع می شود نیازمند همکاری شهرداری های این شهرها و مردم آنجا برای آزادسازی است که در یک تعامل سه گانه و با حمایت مسئولین استان این اتفاق بزرگ رخ می دهد.
نوروزی با بیان اینکه به زودی در منطقه 9 شاهد افتتاح یک آتش نشانی در ناژوان خواهیم بود، گفت: کلکتورهای بزرگی را با طول 77 کیلومتر در حال اجرا داریم و این اقدامات در منطقه تحول ایجاد می کند.
وی تاکید کرد: بیش از 500 برنامه ورزشی و فرهنگی در سطح شهر اصفهان، 400 برنامه در 15 منطقه و 58 برنامه ورزشی در سطح شهر اصفهان در تابستان امسال از سوی شهرداری اجرا می شود که به معنای توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در تمام سطح شهر است.
شهردار اصفهان اظهار داشت: این اولین بار است که به صورت نقطه به نقطه و مویرگی برنامه های فرهنگی ورزشی اجرا می شود، این کار در این دوره مدیریت شهری آغاز شده و ادامه می یابد. ما نمی خواهیم بر چهره مردم غم وغصه باشد، ما می خواهیم آب بر چهره زاینده رود جاری باشد، برای این موضوع تلاش کرده و می کنیم.
نوروزی اضافه کرد: چرا باید با وجود این میزان از امکانات مردم غصه دار و غمگین باشند. امیدوارم با دعای خیر مردم و تلاش همه مسئولان شاهد شهری زیبا و پرنشاط باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار