مدیر کل ارشاد ایلام: با فراگیری فضای مجازی و تبدیل به شرایط شهروند رسانه ای ،رسانه ها باید به تقویت محتوا بپردازند

ایلام (پانا)_ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عصر روز گذشته شنبه در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه های استان ایلام که با حضور هییت رییسه خانه مطبوعات ایلام برگزار شد، خاطرنشان کرد: با فراگیر شدن فضای مجازی و سرعت رشد آن هر شهروندی می تواند تبدیل به یک رسانه شود، اما رسانه های استان نباید از این مسئله هراسی داشته باشند و به تقویت محتوای خود بپردازند.

کد مطلب: ۹۲۸۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل ارشاد ایلام:  با  فراگیری فضای مجازی و تبدیل به شرایط شهروند رسانه ای ،رسانه ها باید به تقویت محتوا بپردازند

عمران خودآموز تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که در حد توان حافظ منافع رسانه‌ها و مطبوعات استان باشیم و در این راستای با همکاری و تعامل همه اصحاب رسانه و مطبوعات استان و خانه مطبوعات است از هیچ تلاشی در این عرصه فروگذار نخواهیم بود.

وی، با تأکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای ارتقای سطح دانش و به‌روز بودن مطبوعات و رسانه‌های استان، یادآور شد: این آمادگی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب در بخش‌های مختلف رسانه‌ای وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با تأکید برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات و رسانه‌های استان، گفت: برگزاری این جشنواره به‌منظور تشویق و ترغیب خبرنگاران و رسانه‌های فعال و همچنین معرفی و تقدیر از تلاش‌های این عزیزان یک ضرورت است که نیازمند ایجاد یک راهبرد مناسب برای برگزاری چنین جشنواره‌ای با کمترین هزینه و به بهترین وجه با پیشنهاد خود دوستان رسانه‌ای است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اختصاص آگهی های دولتی به نشریات، بیان کرد: در استان ایلام ٩٠ رسانه محلی اعم از چاپی و الکترونیکی وجود دارد که از میان این تعداد، ٢٦ رسانه نحوه انتشارشان منظم است و مشمول انتشار آگهی های دولتی می شوند اما بر اساس ابلاغیه جدید از شهریور ماه ٩٨ ارسال هر نوع از آگهی های دولتی، شامل ارگانی، ثبتی و دادگستری به نشریاتی که نظم در انتشار کمتر از پنجاه درصد دارند، کاملا متوقف شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، تخصیص یافتن ٢٢٠ تن کاغد برای مطبوعات استان را یک اتفاق خوب دانست و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص مشکلات مالیاتی رسانه ها، بیان کرد: برخی از دفاتر رسانه ها از پر کردن اظهار نامه مالیاتی غافل هستند و در ادامه کارشان دچار مشکلاتی می شوند، لازم است مطبوعات استان مسئله اظهارنامه مالیاتی را جدی بگیرند.

کرمی رییس خانه مطبوعات نیز در این نشست با بیان اینکه رسالت کار رسانه ای و خبرنگاری بسیار سنگین، حساس و بحث برانگیز است، اظهار کرد: تلاش های اصحاب رسانه و مدیران فرهنگی باید منجر به توسعه و بالندگی حوزه خبر رسانی و مطبوعات شود، هر چند باید دانست که توانمندی ها و شجاعت های خبرنگاران ایلامی قابل تامل است و هیچ گاه از رسالت های خود دست نمی کشند.

وی اضافه کرد: علی رغم جوان بودن عمر رسانه های ایلام نسبت به کشور می توان به صراحت اعلام کرد که استان ایلام دارای خبرنگارانی قدر و مطرح در سطح کشور است و این خبرنگاران همواره افتخارآفرین بوده اند.

گفتنی است، در این نشست صمیمانه ، اصحاب رسانه و مطبوعات این استان به‌صورت پرسش و پاسخ، دغدغه‌ها و مسائل و دیدگاه‌های خود را در مورد مسائل و مشکلات رسانه‌های استان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در میان گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار