85 دستگاه اجرایی استان یزد در زمینه فعالیت های ترویجی نماز ارزیابی می شوند

یزد (پانا) – مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: از 85 دستگاه اجرایی در یزد توسط 3 قوه در زمینه فعالیت های ترویجی نماز ارزیابی می شود که دستگاه های زیر 40 درصد مورد توبیخ قرار می گیرند.

کد مطلب: ۹۲۸۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
85 دستگاه اجرایی استان یزد در زمینه فعالیت های ترویجی نماز ارزیابی می شوند

"حجت الاسلام علی حبیبیان" در نشست خبری خود با اصحاب رسانه توکل به خدا، تسلیم امر خدا، رضای خدا و واگذاری کار ها به خدا را از پایه های تقویت ایمان دانست که در رابطه انسان با خداوند تاثیر گذار است.

وی از 320 شهرستان در استان که نمایندگی ستاد اقامه نماز دارند خبر داد و افزود: رسالت اصلی ستاد اقامه نماز ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه است.

حبیبیان شناسایی زمینه ها، ضرورت ها و ظرفیت های جامعه، تولید فکر، تصمیم در جهت تحقق اهداف، حمایت و پشتیبانی معنوی از فعالیت های معنوی، برنامه ریزی نظارت و ارزیابی از دستگاه های اجرایی و ارزیابی مستمر نماز را از جمله راه های توسعه فرهنگ نماز در جامعه خواند.

وی از نظارت و ارزیابی بر روی دستگاه های اجرایی در زمینه فعالیت های ترویجی نماز خبر داد و افزود: در استان 85 دستگاه اجرایی توسط 3 قوه در این زمینه ارزیابی می شود که بر اساس امتیاز بندی آنها رتبه بندی می شوند، که دستگاه های زیر 40 درصد مورد توبیخ قرار می گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های ستاد اقامه نماز در حوزه فرهنگی اشاره کرد و مسابقات کتابخوانی بصورت پیامکی، کتبی و فضای مجازی، جشنواره های سرود ویژه کودکان 3 تا 6 سال، جشنواره سرود «ترنم» در پاییز ویژه پسران، نماز ظهر عاشورا و پنجمین اجلاس شهرستانی که امسال در شهرستان اردکان برگزار می شود را برشمرد.

این مقام مسئول شورای اقامه نماز را بازوی قوی در کنار ستاد اقامه نماز خواند و بیان داشت: رئیس این شورا استاندار می باشد.

وی از 16 هزار متر فرش که در سال گذشته برای نماز خانه های مدارس استان با همکاری استانداری و دستگاه های مربوطه انجام شد خبر داد و افزود: قریب به 75 درصد جوانان اهل نماز هستند اما متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل عملکرد نامطلوب افراد منتسب به دین، شاهد دین زدگی در حوزه های مختلف دینی از جمله نماز هستیم که باید برای آن نیز برنامه ریزی داشته باشیم.

حبیبیان در پایان ساعت حضور در ادارات را برای اقامه نماز 20 دقیقه عنوان کرد و گفت: زمانی که ارباب رجوع حضور داشته باشد بر طبق شرعی بودن اولویت بر انجام کار ارباب رجوع می باشد و الزامی در نماز نیست ولی اگر می توانند با ارباب رجوع در نماز حضور پیدا کنند، در جهت ترویج نماز این کار انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار