مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی : بازگشایی 35 کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: تلاش می کنیم تا اوایل فروردین ماه سال آینده 35 کیلومتر باند دوم در استان بازگشایی شود.

کد مطلب: ۹۲۸۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی : بازگشایی 35 کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی

در ششمین نشست کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از آذر ماه تا اسفند امسال سه قطعه از محور مود به سربیشه به طول پنج کیلومتر، طبس - یزد به طول 6 کیلومتر و اسدیه - بیرجند به طول 13 کیلومتر بازگشایی شد.


او افزود: طبق برنامه با همکاری راهداری و پلیس راه در چند روز آینده 4.5 کیلومتر باند دوم در محور بیرجند - قاین، سه کیلومتر در محور خوسف - فدشک و 16 کیلومتر در محور دیهوک به فردوس تا قبل از سال بازگشایی می شود.


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به بازگشایی 12 کیلومتر در محور شوسف به نهبندان ادامه داد: با توجه به پیگیری های انجام شده برای باندهای دوم آماده آسفالت، سهم اعتباری خوبی از سوی راهداری برای کمک به بازگشایی اختصاص یافته است.


او گفت: امید است این همکاری ها برای بازگشایی چهار محور، شوسف - نهبندان، بیرجند - قاین، خوسف - فدشک و دیهوک به فردوس هم ادامه داشته باشد.


جعفری یادآور شد: همچنین به پیمانکاران ابلاغ می شود که در اجرای طرح نوروزی بدون هماهنگی کارگاه راهسازی فعال نباشد.

ریسک تصادفات در محور نهبندان افزایش یافت


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: به نسبت یک میلیون تردد در محورهای استان آمارهای 11 ماه امسال نشان می دهد ریسک تصادفات کریدورهای اصلی استان در حوزه شهرستان نهبندان بسیار بالا رفته است.


جعفر شهامت اضافه کرد: گزارش های پلیس راه نشان می دهد در محورهای نهبندان، طبس و قاین مشکلاتی داریم که روند آن کنترل نشده است.


او افزود: محور نهبندان - سربیشه با 21 نفر و نهبندان - زابل با هشت نفر کشته در سطح ریسک قرار گرفته است.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با تاکید بر مدیریت ریسک در محورهای مختلف استان بیان کرد: اگر ریسک را بر اساس طول راه تخصیص دهیم محورهای نهبندان - زاهدان، و نهبندان -سربیشه، قاین - بیرجند و بیرجند - خوسف تعداد تلفات بیشتری داشته لذا باید اقدامات زودبازده و نظارتی در حوزه پلیس و دوربین ها روی این محورها بیشتر متمرکز شود.


اوبا اشاره به جایگاه کشوری خراسان جنوبی براساس آمار پزشکی قانونی گفت: خراسان جنوبی جزو استان هایی است که تلفات تصادفات کاهش داشته است.


شهامت بیان کرد: 24 نفر نسبت به آمار سال گذشته تعداد کشته های تصادفات جاده ای کاهش یافته که نشان می دهد برای هر نفر اقداماتی توسط همه مجموعه ها شکل گرفته و امید است وضع بهتری پیدا کنیم.


او با بیان اینکه فرهنگ ایمنی نباید مغفول بماند، بر آموزش از راه های مختلف تاکید کرد و گفت: تمرکز رسانه ها به محور بیرجند - قاین یافته های خوبی در بحث رعایت نکات ایمنی داشته که نیاز است همین تمرکز به محور بیرجند - نهبندان نیز منتقل شود.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد: سه دست اقدامات در بحث ایمن سازی جاده ای وجود دارد که یک مورد نقاط پر تصادف است.


اوافزود: از همین رو با تدبیر استاندار، معاون عمرانی و حوزه فنی استانداری موافقت نامه ای سه جانبه منعقد شده تا ایمن سازی نقاط پر تصادف استان سرعت گیرد.


شهامت گفت: خراسان جنوبی دومین استان کشور است که در این موافقت نامه دو سوم اعتبارات ملی و یک سوم استانی دیده شده تا از ظرفیت ملی بهره بیشتری بگیریم.


او تاکید کرد: اگر طبق برنامه، اعتبار مورد نیاز محقق شود امیدواریم تا آخر سال مالی آینده 27 نقطه پر تصادف استان را بتوانیم به طور کامل رفع کنیم.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در یک ماه گذشته پیمایش مجدد نقاط پر تصادف انجام شده است گفت: هفت نقطه صورتجلسه رفع پر تصادف بودن به تایید پلیس راه و راه و شهرسازی رسیده و 20 نقطه باقی مانده هم مجدد براساس نقشه های ابلاغی تطبیق داده شده است.


او ادامه داد: برای 27 نقطه حادثه خیز مصوب، سه سطح اقدامات داریم که 23 میلیارد تومان اعتبار در سطح اقدامات میان مدت و بلند مدت 12 دی ماه امسال ابلاغ شد.


شهامت با بیان اینکه پنج نقطه نیز هم اکنون در دست اقدام است اظهار امیدواری کرد: با تفاهم نامه منعقد شده مابقی نقاط هم در سال مالی آینده به انجام برسد.
وی گفت: برای رفع کامل نقاط پر تصادف استان تقریبا به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که 10 میلیارد تومان آن سهم استان و مابقی سهم اعتبارات ملی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با تاکید بر ارایه برنامه های دستگاه های اجرایی برای ارتقای سطح ایمنی و رفاه حال مسافران در سفرهای نوروزی گفت: پوشش تلفن همراه در محورهای جاده ای استان هم نیازمند تقویت و توجه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار