تقویت نقش نظارتی موجب رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی می شود

ارومیه(پانا)-استاندار آذربایجان غربی تقویت نقش نظارتی را از راهکارهای کسب رضایتمندی مردم از دستگاههای اجرایی دانست.

کد مطلب: ۹۲۸۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تقویت نقش نظارتی موجب رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی می شود

محمد مهدی شهریاری در نخستین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان در سالجاری با محوریت مهندسی و اصلاح فرایندهای اولویت دار دستگاههای اجرایی ضمن تاکید بر اهمیت ارزیابی و اصلاح فرایندها در کسب رضایتمندی مردم و بهبود فضای کسب و کار گفت: احصای فرایندهای مسئله دار که موجب نارضایتی مردم و به تاخیر انداختن قطار توسعه استان می شود امری ضروری است.

وی با قدردانی از اقدام تحقیقی پژوهشی صورت گرفته توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در اجرای طرح ارزیابی فرایندهای دستگاههای اجرایی، خواستار آن شد تا نتایج این تحقیق در بدنه اجرایی استان پیاده گردد تا مردم و بخش خصوصی بیش از پیش از کارکرد دستگاههای اجرایی رضایت داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به ایجاد پنجره واحد تجاری در استان و ارائه خدمات تعدادی از دستگاه های اجرایی استان در این پنجره واحد برای سرمایه گذاران گفت: لازم و ضروری است در اجرای طرح اصلاح فرایندهای اولویت دار دستگاه های اجرایی استان موانع موجود در ارائه خدمات مطلوب به متقاضیان سرمایه گذاری در استان بویژه دلایل افزایش مدت زمان ارائه این خدمات توسط برخی از دستگاه های اجرایی استان شناسایی و راهکارهای رفع این موانع مورد بررسی قرار گیرد.

رضا حسینی گفت: مدیریت زمان در ارزیابی فرآیندهای اجرایی دستگاه‌ها مورد تاکید است و باید در اولویت اصلاح فرآیندها باشد و تا زمانی که دستگاه‌های اجرایی استان به مدیریت زمان اعتقادی نداشته باشند مشکلات همچنان وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز با ارائه گزارشی از اجرای طرح مطالعاتی اصلاح فرایند ها در استان گفت: در راستای اجرای این طرح اصلاح فرایندهای اولویت دار دستگاه های اجرایی استان مورد بررسی و نقاط ضعف فرایندهای اداری در استان احصا و راهکارهای رفع این نقاط ارائه می شود.

ناصر حضرتی پر گفت: افزایش رضایت ذینفعان، افزایش کارآیی دستگاه‌ها و کاهش هزینه‌ها، افزایش شفافیت، سرعت و کیفیت اجرای فرآیندها، قابلیت مدیریت فرآیندها و فعال‌سازی رویکرد گروه‌های حل مسئله در مدیریت استان و بهبود مستمر فرآیندها از اهداف این طرح است.

وی همچنین از آمادگی کامل برای برگزاری جشنواره شهید رجایی در هفته دولت امسال و معرفی دستگاه‌های برتر استان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد.

حضرتی خاطرنشان کرد: اصلاح فرآیندهای اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی مصوبه سال ۱۳۹۶ است؛ این طرح با ۴۰ فرآیند در ۲۲ دستگاه اجرایی این استان در راستای بهبود فضای کسب و کار و توجه به حقوق شهروندی اجرا می‌شود.

در این جلسه همچنین نتایج طرح پایش ملی محیط کسب و کار توسط اتاق بازرگانی ارومیه ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار