اول مهر ،هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود

مراغه (پانا)-معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: با توجه به برنامه ریزی در ساماندهی نیروی انسانی ،سعی خواهیم کرد هیچ کلاس درسی در اول مهرماه سال جاری بدون معلم نباشد.

کد مطلب: ۹۲۸۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اول مهر ،هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود

کامیارقهرمانی فرد صبح شنبه در جلسه کمیته توسعه مدیریت و ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش مراغه گفت: با توجه به سند نحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی ،معلم و نیروی انسانی ،رکن اصلی تحول در دستگاه تعلیم و تربیت است و برنامه ها و موضوعات کلان این مجموعه توسط نیروی انسانی اجرایی می شود.

وی افزود: تخصیص 96درصد بودجه آموزش و پرورش به هزینه پرسنلی ،نشان از اهمیت جایگاه نیروی انسانی در پیشبرد اهداف این وزارتخانه دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه فصل تابستان ،فصل برنامه ریزی آموزش و پرورش است ،اضافه کرد : در این راستا برگزاری جلسات متعدد کمیته توسعه مدیریت منطقه و استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش و شورای معاونین در جهت ساماندهی نیروی انسانی برای سالتحصیلی جدید مورد انتظار است.

قهرمانی فرد در ادامه با اشاره به اینکه ،قصور در ساماندهی و عدم توجه به آن ،علاوه بر پیامد های مدرسه ای ،پیامد های فرهنگی ،اجتماعی و رسانه ای نیز دارد ،افزود:توجه به نقشه راه که همان موافقت نامه نیروی انسانی است و همچنین حمایت ،پشتیبانی ،همدلی و مساعد بین مسئولین مربوطه،رویکرد مجموعه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ساماندهی نیروی انسانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تفویض اختیار به مناطق در کنار موافقت نامه نیرو ی انسانی از دیگر رویکرد این مجموعه است ،گفت: هرگونه نقل و انتقالات ،استمرار خدمت و تبدیل وضعیت و مقطع نیروی انسانی با مصوبات جلسات کمیته برنامه ریزی مناطق امکان پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد:دانشگاه فرهنگیان نیز در جهت جبران کمبود نیروی انسانی کمک شایانی به مجموعه آموزش و پرورش می کند.

سرپرست آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت:یکی از مهمترین چالش آموزش و پرورش مراغه باتوجه به متغیر های جغرافیایی و دانش آموزی ، افزایش تراکم دانش آموزی و کاهش فضای آموزشی است.

محمود رضایی گفت: کمبود نیروی انسانی یکی دیگر از چالش های آموزش و پرورش مراغه است که سعی داریم با مدیریت و برنامه ریزی ،هیچ کلاسی در اول مهر بدون معلم نباشد.

وی افزود: سال گذشته 48هزار و 145 دانش آموز در مدارس دولتی و غیر دولتی این شهرستان مشغول تحصیل بودند که امسال بر اساس پیش بینی، این آمار با افزایش 1315نفر به 49هزار و 460نفر دانش آموز خواهد رسید.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود ،اخلاص و ایثار مسئولین آموزش و پرورش باعث خواهد شد تا با کاهش مشکلات ،دانش آموزان این منطقه بدون دغدغه در اول مهر در مدرسه حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار