اردوهای دانش آموزان زیارت اولی و راهیان نور باعث تحکیم مبانی اعتقادی دانش آموزان می شود

مشهد (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اردوهای دانش آموزان زیارت اولی و راهیان نور را باعث تحکیم مبانی اعتقادی دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۹۲۸۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای دانش آموزان زیارت اولی و راهیان نور باعث تحکیم مبانی اعتقادی دانش آموزان می شود

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاونین مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از دانش آموزان دختر زیارت اولی، آیین اختتامیه چهاردهمین دوره اردوی زیارتی دانش آموزان دختر زیارت اولی سراسر کشور در اردوگاه فرهنگی تربیتی ثامن الحجج (ع) مشهد برگزار شد.

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: خوشحال هستیم که لطف آقا علی ابن موسی الرضا (ع) شامل حال شما دانش آموزان عزیز شده که در شب تولد یکی از بهترین بندگان خدا در مشهد مقدس حضور داشته باشید و خدا را بسیار شاکریم که افتخار این میزبانی بزرگ را نصیب آموزش و پرورش استان خراسان رضوی کرده است.

وی افزود: در راستای اجرای سند تحول بنیادین تربیت اخلاقی، اعتقادی و عبادی دانش آموزان جزو اولویت ها و برنامه های اصلی وزارت آموزش و پرورش می باشد و برنامه هایی مثل اردوهای دانش آموزان زیارت اولی و همچنین اردوهای راهیان نور یقینا باعث تحکیم مبانی اعتقادی و تربیتی دانش آموزان می شود که بسیار حائز اهمیت است.

خدابنده تصریح کرد: مبنای برگزاری اردوهای زیارت اولی، سند تحول بنیادین است و امید داریم که این برنامه ها و اردوها برای دانش آموزان که آینده سازان این مملکت هستند تاثیرگذار باشد و پایه های اخلاقی آن ها را اسلامی و انقلابی بسازد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: امام رضا (ع) می فرمایند هرکس من را در توس زیارت کند گویی رسول اکرم (ص) را در مدینه زیارت کرده است و هرکس پیامبر خاتم را زیارت کند ثواب هزار حج مقبول نصیب وی شده است.

وی ادامه داد: در حدیثی دیگر امام هشتم (ع) می فرمایند هرکس به زیارت من بیاید در سه جای حساس و مهم یوم الحساب، هنگام عبور از صراط و موقع سنجش اعمال به دیدارش خواهم رفت و دعا می کنیم و امید داریم آقا علی ابن موسی الرضا (ع) در این سه موقعیت به داد ما برسد و شفاعت ما را کند.

خدابنده خاطرنشان کرد: زیارت امام هشتم (ع) آن هم برای اولین بار اثرات ماندگاری در طول عمر برای دانش آموزان رقم خواهد زد و گشایش های فراوانی در زندگی آن ها ایجاد می کند که از اثرات این زیارت بزرگ است و حال که موقعیت زیارت یکی از بهترین بندگان خدا برای شما دانش آموزان فراهم شده باید امام رضا (ع) را امام حی و زنده بدانید که همیشه ناظر بر اعمال و کردار ماست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: یقینا همانطور که شما دانش آموزان از امام هشتم (ع) خواسته هایی دارید آن امام همام نیز از شما خواسته هایی دارد و نماز اول وقت، احترام به پدر و مادر، خواندن و عمل کردن به قرآن، رعایت حجاب و داشتن عفاف و مهربانی و مدارا با مردم از جمله آن خواسته ها است.

وی در پایان گفت: نشاط و سبک بالی از مهمترین نتایج ظاهری این زیارت است که باید حفظ گردد و مشهد مقدس سالانه میزبان بیش از سی میلیون زائر حرم مطهر رضوی است و آمرزش گناهان، شفاعت بیماران و وعده بهشت برین از مهمترین مواردی است که برای زائرین امام رضا (ع) وعده داده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار