آغاز پروژه جمع آوری و هدایت آب های سطحی بزرگراه های فتح و مخصوص

شهرقدس (پانا) -مراسم افتتاح پروژه جمع آوری آبهای سطحی با حضورمعاون وزیر نیرو،نماینده مردم قدس،شهریاروملارددرمجلس شورای اسلامی،فرماندار سپاه قدس،فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و امام جمعه شهر قدس برگزارشد.

کد مطلب: ۹۲۸۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز پروژه جمع آوری و هدایت آب های سطحی بزرگراه های فتح و مخصوص

در این مراسم محمد محمودی شاه نشین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت:خروجی این پروژه باعث خوشحالی بسیاری از کشاورزان ما و ساکنین این منطقه است وامیدوارم با انتقال این آبهای سطح الارضی،عمق چاههایی که به بالای 250 متر رسیده، کاهش یابد.

او در ادامه با اشاره به آلودگی هوای تهران افزود: روزانه بیش از چهل اتوبوس برای حمل و نقل مردم به مقصد میدان آزادی مورد استفاده قرار میگیرد که باعث آلودگی هوای میدان آزادی به عنوان ورودی شهر تهران،می شود.

سپس صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: برای اجرای این پروژه که به تونل جمع آوری و هدایت آبهای سطحی محدوده بزرگراه فتح موسوم شده ، برای چندمین ‌بار در پروژه‌های تحت ‌مسئولیت شرکت خاکریزآب از ماشین حفار (TBM) استفاده خواهد شد.

او بیان داشت: قرار است با کمک این ماشین حفار بیش از چهار‌ کیلومتر تونل به منظور جمع آوری روان آب سطحی سامانه غرب رودخانه وردآورد در مدت ‌زمان حدود دو سال از جنوبی ترین قسمت ساخته شودکه قطر ‌تونل 7/3 متر بوده و طول کل دستگاه به‌همراه تجهیزات جانبی آن به 70 متر می رسد.

صبوری با بیان اینکه مناطق بیست و یک و بیست و دو شهر تهران که در نتیجه توسعه کالبدی شهر در پهنه غربی رودخانه کن شکل گرفته اند، به‌لحاظ میزان توسعه شبکه هدایت روان آبها در جایگاه پایین تری نسبت به سایر مناطق قرار دارند، احداث تونل‌ انتقال آبهای سطحی در بخش حدفاصل حوضچه تعدیل سیلاب شهریار تا ابتدای خیابان وردآورد را الزامی خواند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران عنوان کرد: این تونل به کمک شبکه‌هایی که در بخش‌های بالادست و پایین دست آن شکل می گیرند، روان آب های مناطق مذکور را به خانه کرج انتقال خواهد دادو ساخت این تونل 4200 متری، قابلیت گذردهی سیلاب و روان آبها به‌طور ایمن را تضمین‌کرده و مانع ازبروز مشکل احتمالی در زمان‌های بحرانی خواهد شد.

/خبرنگار: نسترن خدابنده لو/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار