صیدلو: نباید نظام آموزش و پرورش را فدای تصمیمات اقتصادی کنیم

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران اولویت تصمیم‌گیری در آموزش و پرورش را وظیفه عوامل اجرای مدارس عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۲۸۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
صیدلو: نباید نظام آموزش و پرورش را فدای تصمیمات اقتصادی کنیم

با حضور محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، ابوالحسن قلی زاده رئیس و معاونان سازمان دانش آموزی شهرستانهای تهران و دیگر اعضاء، نشست شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی شهرستانهای استان تهران در فصل تابستان برگزار شد.

محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: آموزش و پرورش باید با برنامه‌ریزی مناسب به سمت مدرسه محوری حرکت کند و بجای اینکه در امور مدارس دخل و تصرف داشته باشد باید با ایجاد ساز و کار مناسب و نظارت مستمر عملکرد آنها را پیگیری نماید.

وی با اشاره به حضور موثر اولیاء دانش‌آموزان در اداره مدرسه افزود: قطعا دلسوزان هر مدرسه کادر اجرایی و اولیاء دانش‌آموزان هستند که به کمک و همفکری یکدیگر بهتر از نیروهای ستادی می‌توانند امورات مدارس را مدیریت کنند و ما مدیران در استان و مناطق آموزشی نیز باید با پیگیری‌های مستمر خود، مسیر و چشم‌انداز حرکت نظام آموزشی را ترسیم کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محدودیت‌ها و ظرفیتهای هر استان گفت: شهرستان‌های استان تهران و شهر تهران که نمی‌توان مرز مشخصی برای آنها مشخص کرد در بسیاری از ظرفیتهای آموزشی تفاوت‌های بسیار عمیقی با یکدیگر دارند به عنوان مثال اختلاف درصد دانش‌آموزانی که در مدارس غیردولتی این دو استان در حال تحصیل هستند بسیار بالاست و به همین منظور نمی‌توان با تصمیم‌گیری‌های کلی در بخش آموزش و پرورش و ساماندهی فرایندهای جانبی به یک نظر واحدی رسید و این امر مستلزم آنست که این تصمیمات بصورت استانی و منطقه‌ای بر اساس ظرفیت‌های هر استان اتخاذ شود و در نهایت با هدف مدرسه محوری این امور به عوامل اجرایی هر مدرسه تفویض شود.

صیدلو گفت: نگاه اقتصادی خارج از سیستم آموزش و پرورش نباید مانع از عملکرد صحیح ما در نظام تعلیم و تربیت شود، بلکه اولویت در این نهاد مقدس تعلیم و تربیت نسل های پویا و آینده‌ساز کشور عزیزمان است.

شایان ذکر است در این نشست پیرامون موضوعات پایگاه‌های تغذیه سالم، سرویس‌های مدرسه و لباس فرم دانش‌آموزان و دیگر فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی بحث و تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار