دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجوی بیشتر باید حمایت شود

کاشان ( پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش و کمبود معلم موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت بنابراین دانشگاه فرهنگیان باید حمایت شود تا دانشجویان بیشتری را جذب کند.

کد مطلب: ۹۲۸۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجوی بیشتر باید حمایت شود

به گزارش پانا کاشان، سید جواد ساداتی نژاد در دیدار مسوولان دانشگاه فرهنگیان از این شهر اظهار کرد: علت اصلی کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش عدم انجام وظیفه دانشگاه فرهنگیان در سال های گذشته است.

وی افزود: نگاه توسعه ای به دانشگاه فرهنگیان، یک نگاه بلند مدت است و امیدواریم برنامه های مدیریت جدید باعث پویایی این دانشگاه و برطرف شدن کمبود 300 هزار معلم در آموزش و پرورش کشور شود.

وی تصریح کرد: کاشان با وجود 40 هزار دانشجو در 20 واحد دانشگاهی، متاسفانه فاقد دانشگاه فرهنگیان مستقل و رشته های تحصیلی مستقل است و ختران مناطق شمال استان اصفهان هر سال در شهرهای مختلف کشور هزینه های مادی و معنوی بسیاری را تحمل می کنند.

نماینده شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز دخترانه دانشگاه فرهنگیان اصفهان در کاشان فعالیت می کند که این شرایط زیبنده شهری در قامت کاشان و دارالمومنین نیست.

وی تصریح کرد: با ایجاد دانشگاه فرهنگیان مستقل در کاشان، ظرفیت تامین هیئت علمی حتی از منابع انسانی آموزش و پرورش و راه اندازی رشته های تحصیلی بیشتر در این شهرستان هست .

ساداتی نژاد تاکید کرد: در صورت موافقت با ایجاد دانشگاه فرهنگیان در کاشان، آمادگی داریم که 50 درصد از هزینه های راه اندازی و ساخت آن را با کمک نیکوکاران این شهرستان تامین کنیم.

وی گفت: تلاش می کنیم تا مرکز پسران دانشگاه فرهنگیان را در آران و بیدگل را با آموزش پذیرفته شدگان ماده 28 راه اندازی کنیم.

به گزارش پانا، رییس دانشگاه فرهنگیان به منظور بررسی مسایل پردیس دخترانه فرهنگیان کاشان، امکان سنجی راه اندازی مرکز پسران همراه با جمعی از مسوولان استان اصفهان به کاشان سفرکرده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار