رشد 30 درصدی صادرات از مرز بیله سوار

اردبیل (پانا) - مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای اردبیل گفت : در سه ماه نخست سال جاری 101 هزار و 413 تن کالا از مرز بیله سوار صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد رشد نشان می دهد.

کد مطلب: ۹۲۸۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
رشد 30 درصدی صادرات از مرز بیله سوار

علی رحمتی درجریان بازدید از پایانه مرزی بیله سوار اظهار داشت :در سه ماه نخست سال جاری 101 هزار و 413 تن کالا توسط 4هزار و 581 دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 78 هزار و 236 تن بود، حدود 30 درصد رشد نشان می دهد.

او از افزایش 42 درصدی ورود و خروج مسافران اتباع خارجی به کشور از پایانه مرزی بیله سوار درفصل بهار خبر داد و گفت:در مدت یاد شده 368 هزارو 266 نفر از این پایانه تردد کرده اند که از این میزان بیش از 333 هزار نفر اتباع خارجی و 34هزارو 775 نفر مسافر ایرانی است.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان با بیان این که در سه ماه نخست سال جاری بیش از 4 هزار برگ دوزبلاغ در پایانه مرزی بیله سوار توزیع شده است ، افزود: دوز بلاغ قرارداد فی ما بین و برگ معافیت کاهش عوارض بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است که هر برگ آن معادل 100 دلار است.

رحمتی سهمیه سال ۲۰۱۸ دوزبلاغ این استان را ۱۴ هزار برگ عنوان کرد و گفت: با هدف حمایت از توسعه ناوگان صادراتی و کاهش هزینه های حمل و نقل افزایش سهمیه در دستور کار قرار گرفت و این مهم با رشد 40 درصدی درسال 2019 به 19 هزار برگ افزایش یافت.

او تصریح کرد: این کار در جهت حمایت از صادرات کالای ایرانی در بین رانندگان موقع عبور از مرز در پایانه مرزی بیله سوار توزیع می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار