آبرسانی با قطار به شهر درگیر خشکسالی در هند

تهران (پانا) - یک قطار ویژه ۵۰ واگنی با ۲.۵ میلیون لیتر آب روز گذشته (جمعه) به صورت اضطراری به شهر جنوبی "چنای" هند که یکی از شدیدترین کم‌آبی‌های خود را طی چندین دهه تجربه می‌کند، آبرسانی کرد.

کد مطلب: ۹۲۸۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
آبرسانی با قطار به شهر درگیر خشکسالی در هند

به گزارش ایسنا، بَنِری با عبارت "آب آشامیدنی برای چنای" روی این قطار که با گل‌هایی تزئین شده بود، به چشم می‌خورد.

روزانه چهار قطار ویژه به منظور مقابله با خشکسالی در چنای، ششمین شهر پرجمعیت هند از شهر "ولور" در حدود ۱۲۵ کیلومتری آن به چنای آبرسانی می‌کنند.

اولین محموله آب به یک مرکز تصفیه آب در چنای منتقل شده و محموله‌های دیگر امروز (شنبه) با تقسیم میان چندین کامیون در بخش‌های مختلف این کلان‌شهر توزیع می‌شود.

چنای تنها شاهد بخش کوچکی از میزان بارندگی بوده که در طول ماه‌های ژوئن و ژوئیه انتظار دارد.

در سال ۲۰۰۱ میلادی نیز کم‌آبی در این شهرِ ۴.۹ میلیون نفری باعث شد قطارها برای آبرسانی به آن بسیج شوند.

این شهر شلوغ در ایالت "تامیل نادو"ی هند به طور معمول روزانه به حداقل ۸۲۵ میلیون لیتر آب نیاز دارد اما مقامات آن در حال حاضر تنها قادر به تامین ۶۰ درصد از آن هستند.

دمای هوای بالای این شهر که به طور معمول از ۴۰ درجه سانتی‌گراد فراتر می‌رود، منجر به خشک شدن مخازن آب و کاهش روزانه دیگر منابع آبی شده است.

وضعیت خشکسالی شهر "چنای" به حدی وخیم شده که متروی این شهر تهویه هوای خود را از کار انداخته، کشاورزان مجبور شده‌اند تا محصولات خود را آبیاری نکنند و مقامات از کارمندان خواسته‌اند تا از خانه به کارهایشان رسیدگی کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، اقتصاد شهر "چنای" نیز با مشکلاتی مواجه شده، چرا که برخی از هتل‌ها و رستوران‌ها به طور موقت تعطیل شده و گزارش‌هایی مبنی بر جدل‌ها و دعواهایی میان مردم شهر بر سر آب وجود داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار