فراگیری علم و دانش اندوزی کافی نیست، دانش آموزان به سمت مهارت آموزی بروند

مشهد (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : امروز فراگیری علم و فراگیری دانش صرفا کافی نیست بلکه دانش آموزان ما باید به سمت مهارت آموزی بروند و خوشبختانه جشنواره نوجوان خوارزمی این بستر را فراهم کرده که انشاالله بتواند زمینه مهارت آموزشی دانش آموزان را آماده سازد.

کد مطلب: ۹۲۸۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
فراگیری علم و دانش اندوزی کافی نیست،  دانش آموزان به سمت مهارت آموزی بروند

رضا صابری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا در جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: این پنجمین دوره از مرحله استانی جشنواره خوارزمی است که در مشهد به اجرا در آمده است.

وی افزود: این جشنواره نسبت به سنوات گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده بطوری که حدود هشتصد هزار رشته در این بخش شرکت داشته اند که بیش از سیصد و شصت هزار نفر در بخش دختران و بقیه در قسمت پسران حضور داشته اند.

وی اعلام کرد: خراسان رضوی هم مبتکر جشنواره نوجوان خوارزمی بوده و هم اینکه در سطح کشور بیشترین تعداد شرکت کننده را به خود اختصاص داده است.

صابری افزود: تا الان چهارمرحله کشوری از این مسابقات برگزار شده اند که در این چهار سال خراسان رضوی رتبه اول کشور را کسب کرده است.

معاون آموزش متوسطه اظهار کرد: خوشبختانه سطح جشنواره نسبت به سنوات گذشته رشد چشمگیری داشته و این دوره از سطح کیفی بالاتری برخوردار است.

صابری گفت: کارهای خلاقانه و دست سازه های دانش آموزان غرفه ها و نواحی و مناطق را که روز قبل مشاهده کردیم حکایت از کیفیت کار آنها، ارتقای سطح کار آنها، مشارکت و مهارت ورزی آنها دارد.

وی افزود: به هرحال امیدوارهستیم منتخبین این برنامه استانی در مرحله کشوری آن که در استان اصفهان برگزار خواهد شد بیش از پیش بدرخشند.

صابری ادامه داد: جشنواره نوجوان خوارزمی در مقطع دوره اول متوسطه در گروه های دو نفر برگزار میشود. سطوح این مسابقات در پنج سطح آموزشگاهی، منطقه ای، قطبی، استانی و کشوری است.

صابری اعلام کرد: در این دوره حدود ششصد دانش آموز به مرحله استانی راه پیدا کرده اند.

معاون آموزش متوسطه گفت: این جشنواره در شش رشته برگزار می شود این رشته ها شامل رشته پژوهش، رشته زبان انگلیسی، رشته زبان و‌ ادبیات فارسی، دست سازه هر و‌ کاروفناوری هستند.

صابری بیان کرد: من توصیه ای که به دانش آموزان دارم این هست که امروز فراگیری علم و فراگیری دانش صرفا کافی نیست بلکه دانش آموزان ما باید به سمت مهارت آموزی بروند و خوشبختانه جشنواره نوجوان خوارزمی این بستر را فراهم کرده که انشاالله بتواند زمینه مهارت آموزشی دانش آموزان را آماده سازد.

وی افزود: ما یکی از اهدافمون این هست که دانش آموزان در برنامه های آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند و شور و نشاط بچه ها این را نشان داده است.

صابری اظهار کرد: ما هم توانسته ایم برای کسانی که منتخبین این جشنواره هستند مرکزی به نام مرکز رشد و کارآفرینی در استان خراسان رضوی راه اندازی کنیم.

معاون آموزش متوسطه افزود: کسانی که آثارشان به این جشنواره ارسال شود و از سطح کیفی بالایی برخوردار باشد از طرف ما به این مرکز معرفی می شوند که این خود باعث ایجاد زمینه ای برای آینده بچه هاست در این صورت دانش اموزان می توانند از ظرفیت های هنری و مهارتی خود بهره ببرند.

صابری گفت: ما در دوره ابتدایی جشنواره جابربن حیان را داریم ‌و در متوسطه دوم جشنواره جوان خوارزمی را داشته ایم اما در متوسطه اول چنین برنامه های وجود نداشت به جهت پیوند این دو جشنواره جشنواره نوجوان خوارزمی برای متوسطه اول در نظر گرفته شد.

صابری اعلام کرد: این جشنواره بیش از یک دهه است که در خراسان رضوی درحال اجراست و امسال پنجمین دوره برگزاری ملی آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار