هزار کیسه پارچه‌ای رایگان توسط شهرادری ارومیه بین مردم توزیع می‌شود

ارومیه(پانا)-قائم مقام شهرداری ارومیه گفت: ۱۵ هزار کیسه پارچه‌ای رایگان بین مردم توزیع می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۸۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
هزار کیسه پارچه‌ای رایگان توسط شهرادری ارومیه  بین مردم توزیع می‌شود

غلامرضا عدلدوست با اشاره به دهه کرامت گفت: شهرداری ارومیه در این دهه برنامه‌های بسیاری را تدارک دیده بود و فردا نیز جشن بزرگی به این مناسبت در پارک ائللرباغی برگزار می‌شود.

وی به ۲۱ تیرماه روز بدون کیسه‌های پلاستیکی نیز اشاره کرد و افزود: کیسه‌های پلاستیکی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ سال طول می‌کشد تا در طبیعت تجزیه شود و حتی اگر دفن هم شود تولید شیرابه‌هایی سمی می‌کند که موجب آلودگی آب‌های زیرزمینی می‌شود.

قائم مقام شهرداری ارومیه گفت: این کیسه‌های پلاستیکی همچنین توسط باد جابجا و موجب بسته شدن کانال‌های آب و فاضلاب در محیط شهری می‌شود که سبب تولیدمثل و تکثیر حشرات و جانوران موذی می‌شود و همچنین سبب انسداد کانالهاست.

عدل دوست با بیان اینکه سالانه ۱۷۷ هزارتن کیسه پلاستیکی در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: چنانچه هر خانوار ایرانی روزانه یک عدد کیسه پلاستیکی کمتر مصرف کند، سالانه ۸ میلیارد عدد کیسه کمتر مصرف می‌شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه این روز بهانه‌ای برای مشارکت در کاهش مصرف پلاستیک است، یادآور شد: از سال ۹۲ سالیانه ۵ هزار عدد کیسه‌های پارچه‌ای توسط شهرداری ارومیه توزیع شده ۹۲ و امسال نیز ۱۵ هزار عدد کیسه پارچه‌ای برای حفظ محیط زیست و به صورت رایگان بین مردم توزیع می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری ارومیه در ادامه اظهار کرد: شهر ارومیه تا کنون ۳ طرح تفصیلی به خود دیده است و خوشبختانه برعکس اولین و دومین، آخرین طرح توسط کارشناسان شهرداری ارومیه بررسی، مطالعه و کارشناسی شده است.

عدل دوست گفت: طرح‌های تفصیلی قبلی در سال‌های ۵۷ و ۷۳ و آخرینش نیز طرح تفصیلی است که در دست اقدام است و در تهیه طرح تفصیلی اولین و اساسی‌ترین موضوع حقوق مکتسبه افراد است و تأکید می‌شود وضعیت موجود در شهر حفظ و تأمین سرانه کاربری باید در ۷۰ محله، ۱۶ ناحیه و ۵ منطقه تأمین شود.

وی با اشاره به طرح تفصیلی ارومیه افزود: بافت تاریخی شهر باید حفظ شود و از طرفی هم باید ارتقا خدمات در این مناطق را شاهد باشیم.

عدل دوست ادامه داد: در طرح تفصیلی پیش بینی شده ارومیه، باید از شهری خودرومحور به شهری پیاده محور دست پیدا کنیم و یک سوم معابر به این محبث مهم در طرح تفصیلی اختصاص یافته است، همچنین باغات سطح شهر را زنده نگه می‌داریم و افزایش سرانه فضای سبز را به طور جدی پیگیر هستیم.

وی به اهمیت اعتماد مردم و مشارکت آن‌ها در مدیریت شهری اشاره کرده و گفت: مشارکت شهروندان سبب موفقیت برنامه‌ها و پروژه‌های شهرداری است.

عدل دوست همچنین ضمن بیان اینکه پروژه پارک سلامت یکی از پروژه‌های فاخر شهرداری ارومیه است، افزود: پارک سلامت ۶ هکتار است که ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه تخصیص داده ایم که یکی از مهمترین پروژه‌های شهرداری ارومیه است و تمامی مسائل ورزشی، تفریحی و توریستی پیش بینی شده است.

قائم مقام شهردای ارومیه همچنین در جواب سوالی درباره زمین‌های ارتش خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی زمین‌های پادگان لشکر ۶۴ به شورای عالی مسکن ارسال شده است و احتمال تصویب دارد و اخیراً نیز جابجایی‌هایی در زمین‌های شهرداری و ارتش در این محدوده رخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار