مصرف روزانه‌ی ۵۰۰ هزار کیسه پلاستیکی توسط خانواده‌های ارومیه

ارومیه(پانا)-رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: با توجه به قرارگرفتن در روز جهانی پلاستیک و ضرورت کاهش مصرف آن اظهار کرد: روزانه ۵۰۰ هزار کیسه پلاستیکی تولید شده، توسط خانواده‌های ارومیه به محل دفن زباله (سایت نازلو) ارسال می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۸۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مصرف روزانه‌ی ۵۰۰ هزار کیسه پلاستیکی توسط خانواده‌های ارومیه

احد یوسفی در جمع خبرنگاران گفت: کیسه‌های پلاستیکی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال در طبیعت ماندگار است و به راحتی تجزیه نمی‌شود‌ لذا خطرات زیست محیطی فراوانی برای طبیعت دارند.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به این که کیسه‌های پلاستیکی بلای جان طبیعت هستند گفت: تجزیه کیسه‌های پلاستیکی قرن‌ها به طول می‌انجامد و زندگی جانواران به ویژه آبزیان و پرندگان را به مخاطره می‌اندازد.


یوسفی تاکید کرد: از مهم‌ترین راه‌های کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی فرهنگسازی و آگاه کردن شهروندان از خطرات استفاده از کیسه‌های پلاستیکی است.


وی فرهنگ‌سازی در مقوله کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را ضروری دانسته و تصریح کرد: امروزه همه خانواده‌ها کم و بیش از خطرات پلاستیک آگاه هستند ولی در این برهه نیازمند آن هستیم که امر فرهنگ‌سازی کاهش زباله‌های پلاستیکی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه افزود: کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین مناسبی برای کیسه‌های پلاستیکی است که خانواده‌های ارومیه به هنگام خرید می‌توانند از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنند.


یوسفی عنوان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اقدام به تولید کیسه‌های پارچه‌ای کرده که به زودی این کیسه‌ها در غرفه‌های تفکیک پسماند خشک و فرهنگ‌سراها در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.


وی تاکید کرد: روش‌های سنتی همچون دفن زباله دیگر پاسخگوی میزان زباله تولید شده در ارومیه نیست لذا کاهش تولید زباله و استفاده از روش‌های جدید مدیریت پسماند باید در دستورکار قرار گیرد.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به این که تولید کیسه‌های پلاستیکی تجزیه پذیر و سازگار با محیط زیست نیز باید در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد تاکید کرد: برای این راهکار باید از کمک و مشورت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیاد استفاده شود.


یوسفی عنوان کرد: در تولید این نوع کیسه‌ها تا 50 درصد کمتر از ترکیبات پایه‌ نفتی و رزینی استفاده می‌شود و بسیار زودتر از کیسه‌های معمولی در طبیعت جذب و تجزیه می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار