برگزاری کارگاه آموزش خانواده و فرایند تعلیم و تربیت ویژه مدیران فرهنگیان زبرخان

زبرخان (پانا) - کارگاه آموزشی خانواده و فرایند تعلیم و تربیت از سلسله کارگاه های آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه کارکنان آموزش و پرورش زبرخان با حضور مدیر فنی مرکز مشاوره اداره کل آموزش پرورش استان خراسان رضوی به همت معاونت پرورشی این اداره در سالن تربیت نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۸۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزش  خانواده و فرایند تعلیم و تربیت ویژه مدیران فرهنگیان زبرخان

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه زبرخان دراین کارگاه گفت: وجود آسیب های اجتماعی فراوان در جامعه،حجم زیاد پرونده ها در دادگاه ها وتعداد زیاد زندانی ها مسئولیت ما معلمان را بالا می برد.

سید مجتبی تاراش افزود:معلم باید تمام ساحتی باشد ودر قالب ساحت های شش گانه تعریف شده در اسناد بالا دستی در فرایند تعلیم وتربیت برنامه ریزی نماید.

وی خاطر نشان کرد: ما باید به این باور برسیم که می توانیم در تعلیم وتربیت دانش آموز بسیارتأثیر گذار باشیم طوری که حتی نگاه یک معلم می تواند سرنوشت یه دانش آموز را تغییر دهد.

مدیرفنی مرکز مشاوره اداره کل آموزش پرورش استان خراسان رضوی درکارگاه خانواده وفراینده تعلیم و تربیت با اشاره به آسیب های نوپدید در حوزه های آسیب های اجتماعی تصریح کرد: با توجه به درگیر بودن در حوزه آسیب های اجتماعی به خصوص آسیب های نوپدید که مربوط به رسانه وفضای مجازی می باشد ما باید در این خصوص رویکرد آگاهی بخشی و اجتماع محور داشته باشیم تا شاهد آسیب کمتری در این خصوص باشیم.

عظیمی گفت:بحث پیشگری از آسیب های اجتماعی یک نیاز فردی روز جامعه است ومادرکل سیستم آموزش پرورش باید این موضوع را خیلی پررنگ ببنیم و ازاساتید استفاد کنیم و از افرادی که در این حوزه تخصص لازم را درار می باشند استفاده کنیم.

وی ضمن ارائه آخرین آمارها از انواع آسیب های اجتماعی در بین نسل نوجوان وجوان جامعه،در خصوص تأثیرات آسیب های اجتماعی بر روان وجسم انسانها خاطرنشان کرد:درشاخص هایی که توسط سنجش در نظر گرفته شده است ،آمار پرونده های قضایی وهمچنین جمعیت بالای زندانی ها نشان دهنده این است که درجامعه به هم ریختگی روابط انسانی حاکم است و تعداد240هزار زندانی که در این خصوص ایران رتبه نهم دنیا را دارا می باشد و این شایسته کشور عزیزمان ایران نیست.

عظیمی با اشاره به مدرنیته شدن جامعه و آسیب های که به دنبال دارند تاکید کرد:آسیب های مربوط به فناوری های جدید و بازی های کامپیوتری که قطعا تجاوز هایی هم به حریم خصوصی افراد اتفاق می افتد و والدین باید آگاهی های لازم در خصوص فضای مجازی به فرزندانشان انتقال دهند،تا خطرات کمتری گریبان گیر دانش آموزان عزیز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار