طی سه ماه نخست سال رخ داد؛

افزایش 7 درصدی فوتی تصادفات رانندگی در مازندران

ساری (پانا) - مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از افزایش 7 درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در سه ماهه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۸۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 7 درصدی فوتی تصادفات رانندگی در مازندران

علی عباسی با بیان اینکه در سه ماهه امسال، 163نفر شامل 131مرد و مابقی زن بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند، از افزایش7 درصدی این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

او ضمن اشاره به اینکه در تمامی محورها شاهد افزایش آمار بودیم، گفت: جاده های برون شهری و راه روستایی با 114مورد با افزایش یکدرصدی و محور درون شهری با 49نفر با افرایش 23 درصدی فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

به گفته او بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری ،میاندرود با 35، بابل با 24و آمل با 18مورد بیشترین و رامسر با 2 فوتی کمترین شهر گزارش شده است.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود: در زمان وقوع تصادف 61نفر از افراد عابرین پیاده ، 36نفر موتور سوار، 34نفر سرنشین ، 28نفر راننده ، و 4 مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

کاهش 5 درصدی مصدومین تصادفات رانندگی

م دیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در سه ماه امسال، 4هزار و 165نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشت .

این مقام اجرایی استان یادآور شد که دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار