آسفالت معابر ۱۶۷ روستای آذربایجان‌غربی در حال اجراست

ارومیه(پانا)-مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: با هدف توسعه مسیرهای روستایی آسفالت معابر ۱۶۷ روستای این استان در حال اجراست و تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

کد مطلب: ۹۲۸۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آسفالت معابر ۱۶۷ روستای آذربایجان‌غربی در حال اجراست

محمود بدلی افزود: با اجرای این طرح بیش از یک میلیون مترمربع از معابر روستایی از مسیر مناسب برخوردار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مسیر ارتباطی ۲۶۸ روستای این استان آسفالت شده است، ادامه داد: با اجرای طرح آسفالت مسیر روستایی بیش از ۱۱ هزار خانوار روستایی از مسیر مناسب برای رفت و آمد برخوردار شده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع مسیر روستایی با استفاده از قیر یارانه‌ای آسفالت شده است.

وی بیان کرد: ۴۶ هزار و ۷۳۰ تُن قیر یارانه‌ای برای اجرای این طرح‌ها به آذربایجان‌غربی اختصاص یافته و برای این امر بیش از ۴۶۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی از همکاری اهالی، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در مسیرگشایی و آماده‌سازی مسیرها برای انجام طرح‌های عمرانی تقدیر کرد و افزود: با توجه به اینکه اجرای چنین طرح‌هایی نیازمند صرف مبالغ سنگین بوده حفظ و مراقبت و نگهداری از طرح‌های اجرا شده از مهمترین مسائل است.

بدلی با بیان اینکه اجرای طرح هادی روستایی از دیگر اقدامات مؤثر دولت در آبادانی روستاهاست، اظهار داشت: این طرح با تلاش مسوولان و توجه ویژه دولت در ۵۸۶ روستای این استان با ۲۸ درصد پوشش اجرایی شده است.

وی گفت: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده‌سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار