پلیس جبل‌ الطارق 4 پرسنل نفتکش ایرانی را آزاد کرد

تهران (پانا) -پلیس جبل الطارق روز جمعه خبر داد که چهار پرسنل بازداشت‌شده نفتکش ایرانی را بدون اتهام و به قید وثیقه آزاد کرده است.

کد مطلب: ۹۲۸۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
پلیس جبل‌ الطارق  4 پرسنل نفتکش ایرانی را آزاد کرد

به گزارش یورونیوز، پلیس جبل‌الطارق روز گذشته علاوه بر ناخدا و افسر ارشد دو نفر دیگر از کارکنان کشتی توقیف‌شده حامل نفت ایران را بازداشت کرده بود.

خبرگزاری فارس صبح امروز اعلام کرد که این چهار نفر آزاد شده‌اند.

دولت محلی جبل‌الطارق پنجشنبه هفته گذشته (۱۳ تیرماه) اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس-۱» را که حامل نفت خام ایران به سوریه بوده توقیف کرده است. ادعا شد که مقصد این نفتکش پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده و به همین دلیل ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بوده است. این منطقه تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد و نیروی دریایی انگلیس هم در توقیف نفتکش حامل نفت ایران مشارکت داشته است.

دولت محلی جبل‌الطارق جمعه هفته گذشته توقیف این نفتکش را به مدت ۱۴ روز تمدید کرد.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به توقیف ابرنفتکش حامل بار از مبدأ ایران، یک بار دیگر از بریتانیا خواسته است هر چه زودتر این نفت‌کش را رها کند. وی تاکید کرد: «این کار به سود همه است.»

موسوی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: «هم اسناد و مدارک وهمچنین تناقضات انگلیسی‌ها نشان می‌دهد که حرف لندن به لحاظ حقوقی چندان قابل اعتنا و توجه نیست مگر اینکه آنها تحت تاثیر آمریکایی‌ها بخواهند وارد بازی خطرناک و ناپیدا شوند.»

او درباره موضع وزارت امور خارجه اسپانیا در این باره گفت: «ما وارد اختلافات سرزمینی میان انگلیس و اسپانیا در منطقه جبل الطارق نمی‌شویم اما اسپانیا تاکنون موضع بدی نداشته است.»

هم اسناد و مدارک وهمچنین تناقضات انگلیسی‌ها نشان می‌دهد که حرف لندن به لحاظ حقوقی چندان قابل اعتنا و توجه نیست مگر اینکه آنها تحت تاثیر آمریکایی‌ها بخواهند وارد بازی خطرناک و ناپیدا شوند

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران چند روز پس از توقیف این نفتکش اعلام کرد که برخلاف ادعای بریتانیا مقصد نفتکش توقیف شده ایران، کشور سوریه نبوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار