دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اعضای کمیسیون آموزش مجلس

بیرجند(پانا) ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: انقلاب اسلامی دین را به علم پیوند زده و مسئولیت آن برای حاملان چنین علمی بسیار سنگین است.

کد مطلب: ۹۲۸۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اعضای کمیسیون آموزش مجلس

آیت الله سید علیرضا عبادی در دیدار اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور با بیان اینکه دین ساختگی بدون علم، دنیا را به استثمار کشانده است، بیان کرد: علم اگر از تعهد ایمانی جدا شود دنیا را برای بشر به آتش می‌کشاند اما اگر علم و دین توام باشد نتیجه آن رشد انسان‌هایی همچون شهید مطهری، چمران، باهنر، احمدی روشن و غیره است.

امام جمعه بیرجند گفت: انسان طوری آفریده شده که از جهت استعداد همه چیز را می‌داند اما بالفعل هیچی نمی‌داند و باید یاد بگیرد و از نظر نیاز انسانی و بشری همه کارها باید با علم انجام شود که این تکلیف سنگینی است.

او با اشاره به رشد علمی مسلمانان اضافه کرد :به برکت اسلام دنیای علم قرن‌ها توسط مسلمانان اداره شده که این علم را دریغ نکرده و در اشاعه آن بخل نورزیدند و به مرور زمان، عناصری بر جامعه بشری مسلط شدند که روش آنها انحصارطلبی بود لذا از ذخایر علمی مسلمانان بهره‌مند شدند و محدودیت ایجاد کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با یادآوری اینکه محدودیت این افراد زیاد بود به قدری که فقط اجازه می‌دادند علوم برای منافع خودشان حفظ شود و اینها همان سلطه‌های استعماری بودند، گفت: توسعه علم در داخل ایران توسط امیرکبیر کار بزرگی بود و سلطه انگلیس این توسعه را نمی‌توانست تحمل کند و دستور قتل امیرکبیر صادر شد.

او با تاکید بر اینکه علم برای بشر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است افزود: اگر بخواهیم این علم مفید واقع شود باید همراه با ارزش‌های الهی و انسانی باشد.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار با بیان اینکه اعضای این کمیسیون مشکلات حوزه آموزش خراسان جنوبی را در ۲ سطح آموزش عالی و آموزش و پرورش بررسی می‌کنند، گفت: جلسه‌ای در مرکز برگزار و از استاندار خراسان جنوبی دعوت می‌شود تا با جمع‌بندی بتوانیم برنامه‌ریزی خوبی در مجوزها و مباحث مالی برای استان داشته باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار