رئیس کمیسیون آموزش مجلس: اگر بتوانیم آموزش و پرورش را درست کنیم همه چیز درست می‌شود

بیرجند (پانا) - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از وجود ۱۲۰ هزار کلاس درس تخریبی و تجهیزی در کشور خبر داد که به اعتبار قریب به 10 هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

کد مطلب: ۹۲۸۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون آموزش مجلس: اگر بتوانیم آموزش و پرورش را درست کنیم همه چیز درست می‌شود

سید محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه جمع‌بندی سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخش آموزش و پرورش به خراسان جنوبی گفت: در کشور مشکلات مالی زیادی وجود دارد و باعث کاهش منابع مالی شده است اما علی‌رغم تمام مشکلات تمام دستگاه‌ها مصمم به رسیدگی مسائل آموزش و پرورش هستند.

زاهدی تصریح کرد: اگر بتوانیم آموزش و پرورش را درست کنیم همه چیز درست می‌شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پایه و اساس کشور در تمام زمینه‌ها به آموزش و پرورش بر می‌گردد، ابراز داشت: امیدواریم به جایی برسیم که تمام دغدغه‌ها در حوزه آموزش و پرورش برطرف شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتبارات سرمایشی و گرمایشی آموزش و پروش مازاد بر بودجه است، گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تمام نگاه‌ها به رفع مشکلات آموزش و پرورش است.

زاهدی با اشاره به بررسی مشکلات آموزش و پرورش استان طی دو هفته آینده در کمیسیون با حضور تمام اعضا، خاطر نشان کرد: امیدواریم طی سه سال آینده وضعآموزش و پرورش خراسان جنوبی به سطح نرمال در کشور برسد.

پیش از این نیز نمایندگان استان هر کدام به بیان مشکلات آموزش و پرورش در حوزه های انتخابیه خود پرداختند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان مظلوم‌ترین وزارتخانه و دانشگاه هستند.

او از نیروی انسانی کارآمد، مومن و متعهد و دانش آموزان مستعد استان به عنوان گنج ارزشمند خراسان جنوبی یاد کرد و ادامه داد: شرایط نامساعد فضاهای آموزشی در استان سرمنشأ آسیب‌های متعددی از جمله افزایش تعداد دانش آموزان ترک تحصیلی می شود.

فرهاد فلاحتی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، اظهار کرد: اگر به ظرفیت‌های منحصر به‌فرد خراسان‌‍‌جنوبی توجه شود هر چه کاهش جمعیت داشته باشیم هیچ واحد علمی و آموزشی تعطیل نخواهد شد.

او افزود: در خراسان‌جنوبی ظرفیت‌های مغفول مانده‌ای داریم که اگر توجه شود منجر به ماندگاری مردم در استان می‌شود.

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: یکی از عامل های اصلی نگهداری جمعیت در خراسان جنوبی توجه به علم آموزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار