برگزاری جشنواره اردویی پیشتازان و خبرنگاران پانا فارس

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در آیین گشایش جشنواره اردویی پیشتازان پسر استان فارس هدف از برگزاری اردو را یادگیری زندگی جمعی دانست و افزود : اردوی پیشتازان ، زندگی در شرایط سخت را آموزش می‌دهد و هر فردی به عنوان عضوی از جامعه باید با فراگیری این آموزش‌ها بر تقویت ابعاد روحی روانی خود تلاش کند.

کد مطلب: ۹۲۸۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره اردویی پیشتازان و خبرنگاران پانا فارس

محسن کلاری در ادامه گفت: خوشحالیم که نشاط و شادابی اردوهای پیشتازان زبان‌زد تمام اردوها و فعالیت‌های دانش‌آموزی است و این یکی از مزیت‌های اردوی پیشتازان است.
او ادامه داد: عمر اردو کوتاه است و به سرعت این فرصت حضور به اتمام می‌رسد و باید در این فرصت آموزه‌های خود را توسعه دهید وبتوانید با افزایش قابلیت‌های خود به عنوان یاور مربی در مناطق خود فعالیت کنید.

کلاری با اشاره به اینکه امسال تلاش می‌کنیم تا در اردوی ملی مقام نخست را کسب کنیم، گفت: اردو تنها بهانه‌ای است برای تقویت منش‌های ۱۲ گانه تشکیلات و نهادینه شدن آنان.

او افزود: ما باید در اردو، در نظم، در فرمانبرداری و فرمانبری و معنویت و دیانت و تمام منش‌های سازمانی، پیشتاز باشیم و بتوانیم این آموزه‌ها را در عمل پیاده کنیم و نمود عینی بیابند.
او ادامه داد: نمود عینی منش‌ها در عمل و رفتار شما باید به گونه‌ای باشد که پس از بازگشت از اردو خانواده‌ها و دوستان شما متوجه رشد تربیتی در شما شوند.
او همچنین با اشاره به برگزاری نخستین اردوی آموزشی خبرنگاری ویژه دانش‌آموزان و مربیان همزمان با اردوی پیشتازان گفت: خبرنگاران نیز به عنوان چشم بینای جامعه هستند و دانش‌آموزانی که فرصت حضور در این فضا و کار کردن در خبرگزاری را کسب کرده‌اند باید بدانند که رسالت بزرگی بر دوش دارند.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، خطاب به دانش‌آموزان خبرنگار حاضر در اردو گفت: این آموزش‌ها را باید به نحوی فراگیرید که بتوانید ضمن فعال شدن و پویایی بیشتر مناطق خود آموزه‌های خود را نیز به دیگران بیاموزید.
او با تاکید بر اینکه تمام این فعالیت‌ها در راستای تقویت تربیت اجتماعی در میان دانش‌آموزان است گفت: رسالت سازمان دانش‌آموزی و تشکل پیشتازان و خبرگزاری پانا رشد تمام ابعاد شخصیتی دانش‌آموزان به عنوان شهرواندان آینده است، و این همان تحقق اهداف سند تحول بنیادین است.
او افزود: هدف تشکیلات این است که نگاه ما به جامعه، آدم‌ها و اطرافمان تغییر یابد و این اردو باید تاثیری در شما ایجاد کند که انسان متفاوتی شوید به طوریکه با رشد تمام ابعاد وجودیتان به یک انسان توسعه یافته برسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار