چگونگی رای‌گیری الکترونیکی در انتخابات انجمن شورایاری‌ها

تهران (پانا) - دبیر ستاد هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات انجمن شورایاری‌ها با بیان اینکه اسامی کاندیداهای انتخاب شده در صندوق آرا موجود است، گفت در صورتی که هر یک از کاندیداها اعتراض و شکایتی داشته باشند، پلمب صندوق باز شده و شمارش به صورت دستی انجام می شود.

کد مطلب: ۹۲۸۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی رای‌گیری الکترونیکی در انتخابات انجمن شورایاری‌ها

بنابر اعلام شهرنوشت، سید حمید طهایی در خصوص رای گیری الکترونیکی در پنجمین دوره انتخابات انجمن شورایاری‌ها گفت: صندوق‌های الکترونیکی به گونه ای طراحی شده است که اسامی کاندیداهای هر حوزه انتخابیه در حافظه دستگاه ذخیره شده است.

وی افزود: در آغاز رای‌گیری کارت ملی رای دهنده توسط دستگاه احراز هویت تایید شده و به جای برگ تعرفه، کارت تعرفه در اختیار رای دهنده قرار می‌گیرد. در ادامه رای دهنده کارت تعرفه را در دستگاه قرار داده و با وارد کردن کد کاندیداها رای گیری آغاز می شود.

دبیر ستاد هیئت اجرایی پنجمین دوره انتخابات انجمن شورایاری ها ادامه داد: با وارد شدن هر کد، نام، نام خانوادگی و عکس کاندیدا نمایش داده می‌شود. چنانچه کد اشتباه وارد شود، دستگاه اخطار می‌دهد. پس از ثبت اسامی با انتخاب دکمه «اتمام رای گیری» اسامی در سیستم ثبت شده و علاوه بر آن به صورت چاپی در مخزن صندوق ذخیره می‌شود.

طهایی تصریح کرد: همزمان با ثبت اسامی در صندوق الکترونیک، اسامی در زیر یک پوشش شیشه‌ای به رای دهنده نمایش داده می شود و اسامی انتخاب شده رای دهنده به شکل برگه کاغذی چاپ شده درون صندوق قرار می‌گیرد. در انتهای روز، رای‌گیری دستگاه به طور خودکار آرا را اعلام کرده و زمان شمارش آرا به چند دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین پس از انتخابات در صورتی که هر یک از کاندیداها اعتراض و شکایتی داشته باشند، می‌توان پلمب صندوق را باز کرد و شمارش آرا را به صورت دستی انجام داد. لازم به ذکر است امکان خطا در این شیوه از انتخابات وجود ندارد.

طهایی با اشاره به اینکه در انتخابات‌ گذشته از شیوه رای‌گیری الکترونیکی استفاده شده است، گفت: در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در شهرهای بسیاری با استفاده از این دستگاه رای‌گیری انجام شده است.

وی عنوان کرد: این شیوه رای‌گیری برای افرادی که سواد ندارند و از کمک دیگران برای رای دادن استفاده می‌کنند، شیوه قابل قبول و مورد اطمینانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار