کاظمی: یکی از بهترین فعالیت‌های حوزه تربیتی اردوی دانش‌آموزان زیارت‌اولی است

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آیین آغازین چهاردهمین دوره اردوی زیارتی دانش‌آموزان دختر زیارت‌اولی سراسر کشور در مشهد مقدس اردوهای زیارت‌اولی رامنشاء خیر، رحمت و برکت هم برای دانش آموزان و هم برای معلمان دانست.

کد مطلب: ۹۲۸۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: یکی از بهترین فعالیت‌های حوزه  تربیتی اردوی دانش‌آموزان زیارت‌اولی است

‍ علیرضا کاظمی گفت: یکی از مهمترین آثار زیارت امام رضا (ع) این است که غم‌ها، دردها و فشارهای روحی و روانی را از انسان دور می‌کند.محال است که انسان به زیارت این امام عزیز بیاید و آرام، سبک‌بال، شاد و بانشاط برنگردد و این اولین اثر یک زیارت با معرفت است.

وی ادامه داد: می‌گویند هنگامی که در محضر آقا علی ابن موسی الرضا (ع) قرار گرفتید در وهله اول سجده شکر به جا آوردید و در وهله بعدی توبه و استغفار کنید و دل‌های خود را پاک کنید و بعد تقاضای برکت، خیر، رحمت و عاقبت‌بخیری از این امام بزرگوار را داشته باشید. این ادب زیارت است.

کاظمی افزود: کسی که آقا علی ابن موسی الرضا (ع) را زیارت کند مانند کسی است که رسول خدا را زیارت کرده است و برای او پاداش هزار حج مقبول را در نظر می‌گیرند.

وی ادامه داد: آقا امام رضا (ع) می‌فرمایند کسی که یک بار به زیارت من بیاید من نیز هفتاد بار به دیدارش خواهم رفت و در سه گلوگاه حساس فردای قیامت، هنگام عبور از صراط مستقیم و موقع محاسبه اعمال به دادش خواهم رسید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تمام ثواب‌ها، فضیلت‌ها و ارزش‌های زیارت امام هشتم زمانی نصیب ما می‌شود که امام رضا (ع) را حاضر، ناظر و شاهد در مقابل خود بدانیم و این باید باور درونی ما باشد که امام هشتم خلیفه خدا، خلیفه حضرت رسول (ص)، شافع روز جزا و موثر در زندگی مادی و معنوی ماست.

وی گفت: یکی از بهترین اردوها و کارهای حوزه تربیتی همین اردوهای زیارت اولی است که منشاء خیر، رحمت و برکت هم برای دانش آموزان و هم برای ما معلمان است و امیدوارم بتوانیم برای شما زیارت اولی ها که بهترین زائرین امام رضا (ع) هستید سفری خوب، عارفانه، عاشقانه، به‌یادماندنی و ماندگار رقم بزنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار