کارگاه اموزشی رابطین سامانه ملی نظارت برتهیه لباس فرم دانش آموزان برگزارشد

بیرجند(پانا) ـ کارگاه اموزشی رابطین سامانه ملی نظارت برتهیه لباس فرم دانش آموزان باحضور مدیرسازمان دانش آموزی استان درمحل سازمان دانش آموزی برگزارشد.

کد مطلب: ۹۲۸۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه اموزشی رابطین سامانه ملی نظارت برتهیه لباس فرم دانش آموزان برگزارشد

در ابتدای این نشست محمد رضابااطمینان مدیر دانش آموزی استان هدف از تشکیل این نشست را هماهنگی، اتخاذ تصمیم و تمهید مقدمات برای اجرای طرح در استان عنوان کرد و به تشریح طرح ساماندهی و دستورالعمل اجرایی نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان در سال تحصیلی 99-98 پرداخت و گفت: بر اساس ابلاغیه وزیر آموزش و پرورش، به منظور ارتقاء کیفیت خدمات لباس فرم دانش آموزی، نظارت بر امور اجرایی و مدیریت آن در سطح کشور به سازمان دانش آموزی واگذار شده است .

او با اشاره به اهداف این طرح، توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از موازین شرعی و عرفی لباس فرم دانش آموزان، مدیریت، نظارت و ساماندهی فرآیند اجرایی تهیه و توزیع لباس فرم در حوزه آموزش و پرورش، بستر سازی حمایت از کالای ایرانی و رونق اقتصاد و تولید ملی، ارتقاء بهداشت روانی و استفاده از ظرفیت تنوع رنگ و الگوی لباس برای ایجاد فضای شاد و نشاط آور در مدارس و اصلاح الگوی مصرف و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و کاهش هزینه های خانواده را از مهم ترین اهداف این طرح بر شمرد .

مدیرسازمان دانش آموزی خراسان جنوبی بر شفاف سازی و تعیین دقیق قیمت لباس فرم تمام شده و پارچه مصرفی و نصب قیمت در معرض دید اولیای دانش آموزان تاکید کرد و گفت: طرح ساماندهی و دستورالعمل اجرایی نظارت و مدیریت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان اقدامی در راستای شعار سال یعنی رونق تولید و به نفع مردم، تولید کنندگان و مصرف کنندگان است .

مدیر دانش آموزی استان به ضرورت فرهنگی اجتماعی و اقتصادی طرح نیز اشاره کرد و جلوگیری از اشاعه و ترویج مدگرایی کاذب و نیز معرفی نمادها و الگوهای فرهنگی اسلامی - ایرانی به ویژه توسعه فرهنگ حجاب و عفاف، ترویج سادگی و همرنگی بین دانش آموزان در فضای مدرسه، تشویق و ترغیب به نظم و انضباط در مدرسه، کمک و حمایت از اقتصاد خانوار، حمایت از تولیدملی و ایجاد رقابت سالم و رونق فضای کسب و کار و ایجاد فرصت متناسب با ظرفیت همه تولید گان واجد شرایط و از بین بردن انحصار در تولید و توزیع و کمک به اقتصاد مدرسه و دانش آموزان نیازمند را از ضروریات اجرای آن بر شمرد .

مدیر دانش آموزی استان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فرآیند طرح پرداخت و از طراحی و راه اندازی سامانه جامع پوشاک و لباس فرم مدارس خبر داد و گفت: این سامانه به گونه ای طراحی شده است که تمامی فرآیند انتخاب تولید کنندگان، خرید، سفارش و پخش نوع پارچه، مدل و فرم لباس و قیمت آن از طریق این سامانه قابل اجرا است .

او افزود : در همین راستا نرم افزار نظارتی و رسیدگی به شکایات اولیاء طراحی شده است و بازدید میدانی از مراحل تولید و کارگاه های تولیدی توسط تیم های نظارتی و تخصصی استان انجام می شود .

محمدرضابااطمینان در ادامه این نشست مواردی از نکات و مسائل اجرایی طرح را نیز تشریح کرد و اظهار داشت: در اجرای طرح، سازمان دانش آموزی، تولید های طرف قرار داد را از میان تولید کنندگان با تجربه و مجاز انتخاب می کند و کلیه مدارس دولتی و غیر دولتی مشمول رعایت مفاد شیوه نامه هستند .

او با بیان اینکه رنگ و مدل لباس های فرم دانش آموزان در تمامی دوره های تحصیلی برای سال تحصیلی آینده ترجیحا مانند سال جاری خواهد بود، گفت: مبلغ تمام شده لباس فرم توسط مدارس دریافت و بر اساس قرار داد و بازه زمانی مشخص، پس از کسر سهم مدرسه و سازمان به تولید کنندگان پرداخت می شود.

بااطمینان ادامه داد : در تمامی قرار دادهای مدارس با تولید کنندگان، سازمان دانش آموزی شهرستان به عنوان ناظر قلمداد گردیده و پرداخت هر گونه مبلغ با ارائه گزارش و تایید ناظر قابل پرداخت می باشد .

او در ادامه اظهار داشت : انتخاب نوع پارچه و مدل لباس فرم در یک بازه زمانی پس از تصویب در کمیته شهرستان و منطقه قابل اجرا است و مدارس همجوار می توانند یک مدرسه را به عنوان پایگاه معین انتخاب و نسبت به توزیع لباس فرم اقدام کنند .

خبرنگار افتخاری پانا: مجتبی غلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار