نسشت خبری مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در خصوص مسابقات قرآنی:

با تنظیم سند تحول بنیادین بر اساس فلسفه قرآن نگاه ویژه‌ای به تربیت دینی شده است

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان صبح امروز طی نشست خبری با خبرنگاران در خصوص میزبانی مسابقات کشوری قرآن و عترت دیدار و گفت و گو کرد.

کد مطلب: ۹۲۸۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
با تنظیم سند تحول بنیادین بر اساس فلسفه قرآن نگاه ویژه‌ای به تربیت دینی شده است

در این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تبریک هفته‌ی کرامت، روز دختر و تولد امام رضا(ع) را به همه تبریک گفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در ابتدای جلسه ضمن اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: «در دوران قبل از انقلاب نقش تربیت دینی بسیار کمرنگ بوده که در دوران بعد از انقلاب با تنظیم سند تحول بنیادین بر اساس فلسفه قرآن نگاه ویژه‌ای به تربیت دینی شده است.»

رفیعی ضمن اشاره به برنامه‌ها و راهبردهای سند تحول بنیادین گفت: «در سال1390 و 1391 سند تحول بنیادین تصویب و رونمایی شد. تدوین سند تحول باهمکاری حوزه، آموزش و پرورش دانشگاه وحوزه‌های پژوهشی انجام شده است. در آغاز دولت تدبیر و امید یکی از برنامه‌های مهم نهاد تعلیم و تربیت اجرای سند تحول بوده است. این سند دارای زیر نظامهایی اجرایی شده است. برنامه‌های اجرایی آن در استانها در حال اجراست.برنامه‌ی اجرایی و راهبردی استان زنجان برای سه سال آینده تدوین شده است که در پایان این ماه یا ماه آینده رونمایی خواهد شد.»

رفیعی افزود: « فلسفه تعلیم و تربیت و سند تحول رسیدن به مراتبی از حیات طیبه است، انسان با توجه به دنیا و عاقبت و آخرت و جهان بعد از زندگی باید تربیت شود. برای تربیت دانش‌آموزان باید در شش ساحت برنامه داشته باشیم. تربیت در حوزه اعتقادات دینی، اقتصادی، زیستی، فناوری و هنر و تربیت در حوزه سیاسی و اجتماعی.ساحت اول که تربیت اعتقادی و دینی است،دارای برنامه های اجرایی مختلف می‌باشد. برگزاری مسابقات قرآنی از جمله اقدامات ساحت دینی است. در راهکار 1/3 سند تحول، به توسعه فرهنگ اقامه نمازو اهتمام به برپایی نماز جماعت در مدرسه، تقویت انس با قرآن در دانش‌آموزان،توسعه فرهنگ و سواد قرآنی با اصلاح برنامه‌ها و توانمندسازی معلمان در راستای روخوانی و روان‌خوانی در دوره ابتدایی، آشنایی با مفاهیم کلیدی در دوره متوسطه اول و آموزش مهارت قرآنی در متوسطه دوم بر اساس منشور قرآنی توصیه شده است.»

رفیعی هدف از برگزاری مسابقات را ایجاد بستر شادمانی در دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: « این مسابقات در دو بخش آوایی(صوت و لحن) و پژوهشی برای پسران و دختران برگزار می‌شوند. ابتدا این مسابقات در سطح مدرسه سپس در سطح منطقه و استان برگزار می‌شوند و برگزیدگان به مسابقات کشوری را پیدا می‌کنند که زنجان در بخش پژوهش میزبان مسابقات کشوری خواهد بود.»

رفیعی تصریح کرد: « مسابقات پژوهشی در پنج رشته تفسیر قرآن، مفاهیم نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز خواهند بود.»

مقام عال آموزش و پرورش افزود: «در این اردو 31 گروه از31 استان بعلاوه یک گروه استثنایی و گروه دوم تهران، در مجموع 33گروه در مسابقات شرکت خواهند نمود. تعداد شرکت کنندگان شامل، 492 دانش‌آموزپسر و 492 دانش‌آموز دختر خواهند بود.علاوه بر دانش‌آموزان مربیان و همراهان در این مسابقات حضور خواهند داشت که در مجموع برای هر دوره 700 نفر مهمان حضور خواهند داشت.

مراسم افتتاحیه مسابقات برای پسران شنبه 98/4/22 رأس ساعت 18/30 دقیقه ال 20 و اختتامیه آن 98/4/24

مراسم افتتاحیه مسابقات برای دختران پنج‌شنبه 98/4/27 رأس ساعت18/30 الی 20 و اختتامیه آن روز یکشنبه 98/4/29 از ساعت 8.30 دقیقه تا ساعت 11 خواهد بود.»

رفیعی افزود: « این مسابقات علاوه بر ایجاد فرصت فرهنگ دوستی بین دانش‌آموزان سراسر کشور فرصتی برای معرفی آثار فرهنگی و تاریخی و دینی استان زنجان به دانش‌آموزان سراسر کشور ایجاد می‌کند. لذا دانش‌آموزان در کنار برگزاری مسابقات برامه‌های فرهنگی و تفریحی و بازدید از آثار تاریخی را هم در برنامه‌های خود خواهند داشت.»

رئیس آموزش و پرورش از سازمان صدا و سیمای استان خواست که از این فرصت برای ارتباط با شبکه‌های ملی و معرفی استعدادهای استان زنجان استفاده نماید.

در پایان جلسه مدیر کل آموزش و پرورش از همه‌ی برنامه‌ریزان و عاملین برگزاری مسابقات: استاندار، امام جمعه، معونت پژوهشی اداره کل، فرماندار شهرستان، دانشگاه زنجان، صدا و سیما، خبرنگاران و .... تقدیر نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار