نشاط اجتماعی در قم در چارچوب مسائل دینی اجرا می‌شود

قم (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: جشنواره‌ها در قم با بحث نشاط اجتماعی در چارچوب دین دنبال می‌شود و باید متناسب با سنین مختلف برنامه‌هایی داشته باشیم که با توجه به نیازهای محلی و منطقه‌ای تدارک دیده‌شده باشد.

کد مطلب: ۹۲۸۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
نشاط اجتماعی در قم در چارچوب مسائل دینی اجرا می‌شود

حسن مالکی‌نژاد در حاشیه بازدید از جشنواره اقوام و عشایر که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در حال برگزاری است، با اشاره به عدم معرفی هنر گروه‌ها و اقشار مختلف استان از جمله عشایر، اظهار داشت: فعالیت جدی اقتصادی و هنری عشایر به‌دوراز امکانات و خدمات شهری بسیار ارزشمند است و در مردم ایجاد انگیزه می‌کند که سبک زندگی سالم و تغییر رفتار فردی و اجتماعی با تغییر نگاه به زندگی داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه باوجود امکانات رفاهی در شهرها باید نگاه عمیق و معنادار به زندگی داشت، توضیح داد: عشایر و اقوام مختلف با سخت‌ترین نوع زندگی به ما این آموزش‌ها را داده که الگوهای خوبی هستند و این جشنواره علاوه بر آشنایی مردم با فرهنگ‌های مختلف، سبب رونق و گردش اقتصادی برای فعالان حوزه گردشگری و تبادل فرهنگ برای علاقه‌مندان به آشنایی با قومیت‌های گوناگون بودن آنکه هزینه‌ای برای سفر داده باشند می‌شود.

مالکی نژاد از صنایع‌دستی و هنرهای خانگی به‌عنوان سرمایه اجتماعی یاد کرد که می‌تواند برای اقتصاد خانواده بسیار مؤثر باشد و برگزاری جشنواره اقوام و عشایر را فضای قابل‌توجهی برای ارائه، معرفی و رونق این نوع از کسب‌وکار دانست که همسو با شعار سال است و تصریح کرد: اگر بتوانیم در معرفی قم به خوبی عمل کنیم، مردم خواهند دانست که اماکن تاریخی و ظرفیت‌های فرهنگی داریم که نمونه دومی در کشور ندارد.

وی بر معرفی قم به شهروندان تأکید کرد و افزود: ما نخست باید خودمان را نسبت به داشته‌هایمان تقویت کنیم که این کار سبب رونق گردشگری داخلی و ایجاد درآمد پایدار برای شهر و استان می‌شود که چنانچه دیگر متولیان هم در این حوزه ورود جدی داشته باشند، این ظرفیت به‌درستی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه هویت شهر قم باید به‌درستی معرفی و عرضه شود، خاطرنشان کرد: وظیفه ما حفظ و حراست از سابقه، سنت و هویت شهری است و با توجه به حجم مهاجرت به قم قطعاً با کوتاهی در این زمینه صدمه جدی می‌خوریم و در آینده از هویت شهر چیزی باقی نمانده که بتوانیم در مورد آن صحبت کنیم.

مالکی نژاد با تأکید بر اهمیت بررسی و نقد و نظر در مورد این جشنواره در حین و بعد از برگزاری و آسیب‌شناسی کارشناسی جهت استخراج نقاط ضعف و قوت آن، یادآور شد: جشنواره‌ها در قم با بحث نشاط اجتماعی در چارچوب دین دنبال می‌شود و باید متناسب با سنین مختلف برنامه‌هایی داشته باشیم که با توجه به نیازهای محلی و منطقه‌ای تدارک دیده‌شده باشد و نمی‌شود برای شهر یک نسخه واحد پیچید.

وی اظهار داشت: شادی در قالب مبانی دینی همراه با تفریح سالم به یک فرهنگ و نشاط اجتماعی مداوم تبدیل خواهد شد که به‌مرور زمان برای دیگران نیز الگو می‌شود و یکی از برنامه‌های ما معرفی شادی با الگوگیری از فرهنگ دینی بوده و برنامه‌های بسیاری می‌توانیم داشته باشیم که در عین سالم بودن، آموزنده و مفرح باشد و این را یک سرمایه‌گذاری برای آینده می‌دانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار