بهره‌برداری از فاز نخست خط ٢ قطارشهری تا دهه فجر۹۹

شیراز(پانا)-شهردار شیراز اعلام کرد که به شرط اتمام حفاری خط ٢ قطار شهری تا پایان امسال، شاهد بهره‌برداری از فاز نخست خط ٢ از میانرود تا میدان امام حسین(ع) در سه ایستگاه تا دهه فجر ۹۹ خواهیم بود.

کد مطلب: ۹۲۸۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از فاز نخست خط ٢ قطارشهری تا دهه فجر۹۹

به گزارش ایسنا منطقه فارس، حیدر اسکندرپور بعدازظهر چهارشنبه ١٩ تیر در صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به روند عملیات اجرایی خط ٢ قطار شهری شیراز به ١٥ کیلومتر و ١٣ ایستگاه که از شهرک میانرود آغاز و به میدان کلبه ختم می‌شود، افزود: فاز نخست این پروژه به طول ١١ کیلومتر و ٩ ایستگاه از میدان قهرانان میانرود تا میدان آزادی در حال عملیات حفاری است.

اسکندرپور همچنین با اشاره به انجام حفاری‌ها با دو دستگاه ATM (حفاری مکانیزه) جهت افزایش سرعت، گفت: در فاز یک خط ٢ دو دستگاه ای‌تی‌ام در دو شیفت ١٢ ساعته در حال فعالیت است که اگر این روال ادامه یابد پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد ماه ٩٩ به طول بینجامد اما با برنامه ریزی‌های انجام شده در صدد هستیم تا آن را به سه شیفت هشت ساعته ارتقا دهیم که تا پایان امسال حفاری‌ها به اتمام برسد.

او با اشاره به هزینه‌های اعتباری این پروژه گفت: در حال حاضر به اعتباری بالغ بر یکهزار و ١٠٠ میلیارد تومان برای تکمیل فاز یک خط دو نیاز داریم که ٦٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ٩٧ به فروش رسیده و به دنبال فروش ٥٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر در سال ٩٨ هستیم.

شهردار شیراز با اشاره به تامین اعتبارات ارزی این پروژه در بخش تجهیزات افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم با لحاظ حداقل‌ها به ٢٣ میلیون یورو نیاز داشته باشیم.

اسکندرپور همچنین یکی از رویکردهای مهم شورای پنجم این کلانشهر شیراز را انسان محوری و حمل و آسان را از مصداق‌های تحقق این مهم عنوان کرد و گفت: روزانه ٧٥ تا ٨٠ نفر از شهروندان شیرازی در خط یک مترو اقدام به سفر می کنند که این آمار در طول یکماه به دو میلیون و چهار هزار سفر می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار