آذرکیش خبر داد: ثبت 9 هزار و 760 اثر در سامانه جشنواره مهارت‌های هنرستان‌های کاردانش

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر کاردانش در آئین اختتامیه جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان‌های کاردانش دخترانه کشور از ثبت و ارائه 9 هزار و 760 اثر هنری توسط هنرجویان هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای در سامانه جشنواره مهارت‌های هنری خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۸۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آذرکیش خبر داد: ثبت 9 هزار و 760 اثر در سامانه جشنواره مهارت‌های هنرستان‌های کاردانش

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، سید مصطفی آذر کیش در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان‌های کاردانش دخترانه سراسر کشور با اشاره به ارزش کسب مهارت‌های هنری گفت: امروز مقوله هنر با عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی زبان گویا و راحت انتقال پیام شناخته‌شده که نقش‌آفرینی و اهمیت آن در ابعاد اقتصاد مقاومتی، فرهنگی و هنری مبین توجه بیشتر به آن است.

در کسب آموزش‌های مهارتی 50 دستگاه مشارکت دارند

او برگزاری جشنواره‌های هنری را در راستای کیفیت‌بخشی سند تحول بنیادین در این حوزه دانست و افزود: در کسب آموزش‌های مهارتی 50 دستگاه ازجمله؛ وزارت فرهنگ و ارشاد، میراث فرهنگی و... با عنوان متولیان اصلی حوزه هنری مشارکت داشته و این جشنواره نیز با معرفی 18 گرایش منتخب برگزار شد.

مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش، اشاره کرد: سنجش و پایش مهارت‌های مکتسبه و ارتقاء سطح کیفی آموزش‌ها، شناسایی نخبگان مهارتی در گرایش های مختلف هنری و ترویج و احیای هنرهای اصیل ایرانی- اسلامی و معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های هنرجویان هنرستان‌ها از اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

160 رشته کاردانش و 43 رشته فنی و حرفه‌ای در هنرستان‌ها ارائه می‌شود

او با ارائه گزارشی از ساختار و فعالیت‌های هنرستان‌های رشته کارو دانش و فنی و حرفه‌ای اشاره کرد: امروز پیوند عمیق هنر بافرهنگ اقوام مختلف بر کسی پوشیده نیست بر همین اساس توجه به این حوزه و توسعه آموزشگاه‌ها را دستور کار قرار داده ایم که طبق ساختار جدید در هنرستان‌ها 160 رشته کارودانش و 43 رشته فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

آذرکیش افزود: تعداد 9 هزار و 760 اثر هنرستانی و شهرستانی در سامانه جشنواره به ثبت رسید که در مرحله بعد 617 اثر استانی و در نهایت به میزبانی استان قم 64 اثر دختران هنرجو به عنوان منتخبین کشوری مورد تقدیر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار