845 هزار مشترک برق آذربایجان‌غربی برای ثبت شماره تلفن خود اقدام کردند

ارومیه(پانا)-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در راستای حذف قبض‌های کاغذی برق، طرح قبض سبز اجرا می‌شود، گفت: این قبض‌ها از ابتدای مرداد امسال حذف و صورتحساب پیامکی جایگزین آن می‌شود و تاکنون از یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۹۶۰ مشترک برق این استان، ۸۴۵ هزار و ۷۹۴ مشترک نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کرده‌اند.

کد مطلب: ۹۲۸۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
845 هزار مشترک برق آذربایجان‌غربی برای ثبت شماره تلفن خود اقدام کردند

اکبر حسن بگلو افزود: سالانه ۴۹ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریال از بابت چاپ و توزیع قبض هزینه شده و با اجرای طرح قبض سبز در هزینه‌های این شرکت صرفه جویی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن کاغذ برای ارائه قبض‌های کاغذی مصرف می‌شود که برای احترام به طبیعت و استفاده از خدمات غیرحضوری برنامه‌های این اداره استفاده از تلفن همراه یا تلفن ثابت در این راستاست.

وی ادامه داد: مشترکان برق استان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کنند.

وی اعلام کرد: ارسال شماره اشتراک به سامانه پیامکی /۱۰۰۰۰۴۴۱۱۲۱ / یا مراجعه به دفاتر پیشخوان یا ICT های روستایی / دفاتر خدمات فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی Information and Communications Technology/ برای اعلام شماره همراه و شماره اشتراک از دیگر روش‌های ثبت شماره در سامانه شرکت برق است.

وی بیان کرد: با حذف قبوض کاغذی صورت حساب برقی مصرفی هر مشترک از طریق پیامک برای مشترکان ارسال می‌شود و مشترکان باید در اسرع وقت نسبت به ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی ادامه داد: در راستای دریافت خدمات غیرحضوری شرکت برق سامانه تلفنی ۱۵۲۱ نیز فعال است و از طریق این سامانه می‌توان نسبت به پرداخت قبوض بهای برق مصرفی اقدام کرد.

حسن بگلو با بیان اینکه استفاده از خدمات غیرحضوری سبب توسعه خدمات شرکت برق می‌شود، اضافه کرد: کاهش سفرهای غیرضروری درون شهری، کاهش هزینه‌های مردم و دولت و به تبع آن امکان ارائه خدمات بیشتر و بهتر تنها بخشی از مزیت‌های استفاده از خدمات غیرحضوری توسط مشترکان است.

وی گفت: در صورتی که مردم از خدمات اینترنتی جهت اعلام کارکرد، مشاهده قبض و پرداخت آن استفاده کنند، این امکان مهیا می‌شود که چاپ قبض کاعذی متوقف شده و هزینه‌های صرفه جویی شده در این حوزه‌ها صرف گسترش و بهبود سیستم توزیع برق شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با این اقدام شاهد کاهش هزینه‌ها و الکترونیکی شدن هزینه مصرف برق باشیم و این امر به نوعی کمک به اقتصاد کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار