معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش: مشکل فضای آموزشی در خراسان جنوبی جدی است

بیرجند (پانا)ـ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکل کمبود فضای آموزشی، نامناسب بودن فضاهای هنرستانی و تجهیزات به ویژه در شهرک های اقماری مرکز استان خراسان جنوبی بسیار جدی بوده و بحرانی است.

کد مطلب: ۹۲۸۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش: مشکل فضای آموزشی در خراسان جنوبی جدی است

حجت الاسلام علی عسکری در حاشیه بازدید از مدارس بیرجند، حاجی آباد، خوسف و ماژان اظهار کرد: در بازدیدی که از بافت قدیمی مدارس این دو شهرستان داشتیم مدارس از لحاظ فضا و تجهیزات وضعیت مطلوبی نداشتند.

او بازدید رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور را از مدارس قدیمی و دارای بافت فرسوده ضروری دانست و تصریح کرد: میزان عقب ماندگی مدارس در خراسان جنوبی بیشتر از دو استان خراسان شمالی و رضوی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ، از اقدام عالج و سریع در بروز رسانی تجهیزات مدارس استان تا اول مهر سال جاری پس از جمع بندی نتایج بازدیدها خبر داد و ابراز داشت: تلاش می کنیم تا قبل از شروع فصل سرما با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، گام های بلندی در راستای سرعت بخشی به روند استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان برداریم.

عسکری؛ با بیان این که خراسان جنوبی فاقد در آمد منطقه ای است، خاطر نشان کرد: یکی ار راههای جذب اعتبارات استفاده از ظرفیت خیرین، موسسه های عام المنفعه و مردم نهاد است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه بر هم افزایی و همگرایی بیش از پیش دولت و مجلس تأکید کرد و افزود: علی رغم 3 برابر شدن بودجه عمرانی وزارت آموزش و پرورش وضعیت مدارس دولتی خراسان جنوبی نا مناسب است هر چند مدارس خیر ساز از وضعیت نسبتا مطلوبی برخوردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار