معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: رویکرد آموزش و پرورش در ساماندهی نیروی انسانی، تعاملی، حمایتی و اصولی است

اهر (پانا) - جلسه کمیته توسعه مدیریت منطقه اهر با حضور قهرمانی فرد، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش و هیات همراه، با محوریت بررسی، برنامه ریزی و ساماندهی نیروی انسانی منطقه اهر برای سالتحصیلی آینده در محل سالن کنفرانس مدیریت برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۸۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: رویکرد آموزش و پرورش در ساماندهی نیروی انسانی، تعاملی، حمایتی و اصولی است

کامیار قهرمانی فرد در این نشست ضمن تقدیر از زحمات مجموعه مدیریت آموزش و پرورش اهر در راستای ارتقای میانگین نمرات دروس نهایی پایه سوم متوسطه و تلاش در جهت افزایش رضایت مندی همکاران، اولیا و دانش آموزان افزود: برگزاری جلسات روزانه شورای معاونین و کمیته توسعه مدیریت منطقه جهت ساماندهی نیروی انسانی و ثبت نام مدارس ضروری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه رویکرد اداره کل و شخص مدیرکل آموزش و پرورش استان رویکرد حمایتی، پشتیبانی و تعاملی بوده اذعان داشت: نباید وجود محدودیت ها و مشکلات پیش رو بر روند فعالیت مجموعه ادارات آموزش و پرورش تاثیر منفی داشته بلکه باید با تمام توان و نیرو در جهت پیشبرد اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت وزارت آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش و اسناد بالادستی از جمله سند تحول و برنامه درسی ملی اهتمام ورزید.

وی ادامه داد: بر خلاف بسیاری از شهرهای استان شهرستان اهر منطقه ی نیرو پذیری است که در بحث نقل و انتقالات باید شرایط خاص این منطقه مورد نظر قرار گیرد و با بررسی معاونین آموزشی و کارشناسان منطقه، بحث نیاز و مازاد شهرستان در کمیته و با همفکری و به صورت اصولی استخراج شود.

قهرمانی فرد، تعدیل نیروی تخصصی پشتیبانی، ادغام کلاس های کمتر از حدنصاب، توجه به جدول توان و تراز نیروی انسانی در نقل و انتقال نیروی انسانی، استفاده از طرح معلم تمام وقت، تدریس بازنشستگان، اولویت بندی در تخصیص عوامل اجرایی را از راهکارهای تامین کمبود نیروی انسانی دانست.

وی ساماندهی نیروی انسانی را موضوعی بین رشته ای عنوان کرد و تاکید کرد: ساماندهی صرفا برای نیروی خاصی صورت نمی گیرد و امسال نیز با تاکید بر این موضوع که" هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد ماند" ساماندهی نیروی انسانی صورت می گیرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ساماندهی نیروی انسانی را تابع متغیر های جمعیت دانش آموزی، نوسانات نیروی انسانی و برنامه درسی دانست و متغییر کلیدی در استان را تغییرات جمعیت دانش آموزی عنوان نموده اظهار داشت: از اوایل دهه 90 شتاب رشد دانش آموزی، بهم خوردن توازن و تعادل نیروی انسانی، افزایش میزان خروجی نیروی انسانی و پایداری نظام تحصیلی 3-3-6 را شاهد بوده ایم .

قهرمانی فرد با اشاره به پابرجایی کمبود نیروی انسانی در سیستم، نسبت به حساسیت پیگیری امور با رویکرد تعاملی و به دور از حاشیه سازی تاکید کرد.

رمضان پور، مدیر آموزش و پرورش اهر نیز ضمن قدردانی از حضور معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و هیات همراه در منطقه فرهنگ پرور و کهن ارسباران، رویکرد این مدیریت را ارتقای شاخصهای آموزشی و پرورشی در تمامی زمینه ها عنوان کرده افزود: با تلاش های شبانه روزی کادر اداری، مدیران مدارس و معلمان منطقه توانسته ایم میانگین نمرات دروس نهایی پایه سوم را حدود 2 نمره افزایش دهیم و رتبه اول را در استان کسب کنیم که این مورد در نوبه خود موفقیتی بی نظیر است که این موفقیت را به جامعه فرهنگ دوست و فرهنگ پرور شهرستان اهر تبریک می گویم.

وی حضور در بیش از 40 جلسه شورای دبیران مدارس در مقاطع مختلف، تجلیل از زحمات معلمان و دانش آموزان منطقه به بهانه های مختلف در سه جشن بزرگ نخبگان، پژوهشگران برتر و جشن درس پژوهی ابتدایی را نمونه ای از فعالیت هایی دانست که منجر به کسب این توفیق شده است.

این مقام مسئول ضمن ارائه گزارش در خصوص جدول برنامه توسعه سنواتی، توزیع کلاس در سطح منطقه با عنایت به آمار بالای بازنشستگی و کمبود نیروی انسانی در جنسیت مرد در سطح منطقه، حمایت و پشتیبانی مسئولین استانی را در تامین نیرو ی انسانی خواستار شد.

قهرمانی فرد با حضور در دفتر فرمانداری شهرستان اهر، ضمن دیدار با زاهد محمودی، رییس شورای آموزش و پرورش و فرماندار اهر، ضمن ابلاغ سلام و سپاس مدیرکل آموزش و پرورش اداره کل استان، منطقه ارسباران را سرزمین فرهنگ پرور و نجابت دانسته، و با تشکر از توجهات ویژه وی به مجموعه آموزش و پرورش منطقه، خواستار حمایت های خاص فرمانداری در بحث ساماندهی نیروی انسانی در سالتحصیلی آینده شد.

زاهد محمودی، رییس شورای آموزش و پرورش و فرماندار شهرستان اهر نیز با بیان اینکه شورای آموزش پرورش اهر به صورت منظم، تخصصی و کاربردی ماهانه برگزار می شود اظهار داشت: در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه، بحث برنامه ریزی و ساماندهی نیروی انسانی و ثبت نام مدارس مورد بحث و برسی قرار خواهد گرفت.

قهرمانی فرد با حضور در برخی مدارس منطقه از روند ثبت نام دانش آموزان بازدید نموده و با تماس تلفنی با و به صورت میدانی با اولیای حاضر در مدارس از زبان آنان با موارد و مشکلات ثبت نام در مدارس مطلع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار