درمراسم  چهارمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیرسال مطرح شد

مدل‌های اقتصادی جدید برطرف کننده نیاز تولیدکنندگان به مواد اولیه

تهران (پانا) -  در جریان برگزاری چهارمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیرسال که درمحل تالار دیپلماتیک وزارت امورخارجه برگزارشد ، با اهداء تندیس نشان عالی مدیر سال، از مدیر عامل شرکت بازارتهاترایرانیان تجلیل به عمل به آمد.

کد مطلب: ۹۲۸۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مدل‌های اقتصادی جدید برطرف کننده نیاز تولیدکنندگان به مواد اولیه

عصرروز گذشته چهارمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیرسال با حضورجمعی ازنخبگان علمی ومقامات کشوری ولشگری درمحل تالار دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد ودر این مراسم ضمن تجلیل ازدکترعلاءالدین ختایی - مدیرعامل بازارتهاترایرانیان- درعین حال نشان عالی مدیرسال به ایشان اعطاء شد.

دراین اجلاس ختایی طی سخنانی با بیان اینکه مساله اولیه تولیدکنندگان، تامین مواد اولیه و فروش محصول است، افزود: امروز شاهدیم که بسیاری از کارخانه ها محصولات خود را تولید کرده اند اما امکان فروش آن را ندارند که در چارچوب این مدل اقتصادی، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی می توانند در ازای فروش خدمات و محصولات خود مواد اولیه خود را که مهم ترین نیاز برای نقدینگی است تامین کنند.

وی همچنین تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که امکانات بسیاروپتانسیل بالایی در بخش های مختلف اقتصادی وجود دارد و تحریم ها نمی تواند مانع تولید شود.

ختایی تشریح کرد: در این مدل فعالان اقتصادی(حقیقی یا حقوقی) با عضویت در شبکه بازار تهاتر ایرانیان و دریافت تهاتر کارت به عنوان یک کارت اعتباری می توانند محصولات خود را که شامل کالا یا خدمات و یا حتی املاک باشد به فروش رسانده و با اعتباری که دریافت می کنند مواد اولیه خود را از دیگراعضای شبکه بازار تهاتر ایرانیان تامین کنند.

مدیر عامل بازار تهاتر ایرانیان افزود: بخش های مختلف اقتصادی از بخش های صنعتی، صنایع شیمایی، صنایع خودروسازی و صنایع سبک و سنگین گرفته تا مراکز خدماتی مثل آموزشگاهها، پژوهشگاهها، مجموعه های ورزشی و یا هتل ها ورستوران ها می توانند در این بازار فعالیت کنند.

وی افزود: اگرچه در این بازار نقدینگی نداریم اما می توانیم منابع مورد نیاز مشتری را در اختیار وی قرار دهیم.

این فعال اقتصادی به این نکته هم اشاره کرد که اساسا پول آثار تورمی دارد، چرا که می تواند بدون کنترل در بخش ها و بازارهای غیر هدفمند متمرکز و به رشد تورم منجر شود. در حالی که اگر پول تنها به بخش های هدفمند هدایت شود آثار مثبت خواهد داشت.

ختاییهمچنین در خصوص بخش های بین المللی و توسعه بازار تهاتر و امکان اجرای آن با کشورهای اروپایی گفت: شرکت ها وتجار اروپایی تمایل بسیاری برای تهاترکالا و خدمات با شرکتها و تجار ایرانی دارند و در مذاکرات و جلساتی که با بعضی ازکشورهای اروپایی داشتیم به نظر می رسد که شرایط برای ایجاد بازارتهاتردرآن کشور و درنهایت تهاترو مبادله کالا وخدمات بین فعالان اقتصادی فی مابین دو کشورآماده است.

اجلاس سراسری مدیر سال به همت وزارت صنعت، معدن و تجارت در چهار سال اخیر برگزار شده است. هومن پناهی‌پور دبیر اجرایی این دوره بود. نشان عالی مدیر سال به مدیرانی اهدا می‌شود که در حوزه پایداری کسب و کار، خلاقیت، نوآوری و اشتغال‌زایی به ویژه در شرایط تحریم موفق بوده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار