استاندار قم: ضرورت استفاده از ظرفیت های مردمی برای اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب

قم (پانا) - استاندار قم با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی برای اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد از مصادیق مردمی کردن فرهنگ سازی در حوزه بانوان هستند و از تقویت آنها با جدیت حمایت می کنیم.

کد مطلب: ۹۲۸۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قم: ضرورت استفاده از ظرفیت های مردمی برای اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب

دکتر بهرام سرمست استاندار قم ضمن تبریک دهه کرامت و روز عفاف و حجاب، طی سخنانی یکی از مشکلات امور بانوان را نگاه یکجانبه به این حوزه دانست و گفت: حجاب فقط مختص زنان نیست و این امر باید به صورت فرهنگی در جامعه تبیین شود.

مقام عالی دولت در استان در ادامه با بیان اینکه باید برای هر قشر و گروه سنی نسخه متناسبی تجویز کنیم گفت: نگاه عام و فراگیر به حوزه ی بانوان موجب ارائه راهکارهای کلیشه ای می شود.

وی ادامه داد: نیاز به پژوهش و شناخت صورت مسئله داریم تا به یک ادبیات مشترک درباره وضعیت حجاب دست یابیم
استاندار قم بیان کرد: سطح بندی در راستای ارتقاء وضعیت عفاف و حجاب از اهمیت ویژه برخوردار است و بایستی کاربردی و عملیاتی عمل کنیم.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود گفت : هر دستگاه دولتی متولی حجاب و عفاف باید وظیفه ی خود را انجام دهد و مطالبه گری را از خود شروع کند.

وی با بیان اینکه مردم باید در حوزه ی حجاب پای کار بیایند گفت: سازمان های مردم نهاد از مصادیق مردمی کردن فرهنگ سازی در حوزه ی حجاب هستند و از تقویت آنها با جدیت حمایت می کنیم.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه از حضور جامعه زنان در تصمیم گیری ها در اعتلای عفاف و حجاب در جامعه بایستی استفاده شود گفت: از ظرفیت زنان صاحب ایده و نظر و نخبگان فرهنگی باید در این راستا بهره گرفته شود.

مقام عالی دولت در استان در پایان اظهار کرد: از تشکیل مجمع مشورتی بانوان استان نیز حمایت و از جلسات فصلی برای عملیاتی شدن پیشنهادات این شورا استقبال می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار