شماره نخست فصلنامه پژوهشنامه فرهنگستان هنر منتشر شد

تهران(پانا) - نخستین شماره از دوره دوم فصلنامه علمی‌پژوهشی پژوهشنامه فرهنگستان هنر منتشر شد.

کد مطلب: ۹۲۸۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
شماره نخست فصلنامه پژوهشنامه فرهنگستان هنر منتشر شد

به گزارش روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، نخستین شماره از دوره دوم فصلنامه علمی‌پژوهشی پژوهشنامه فرهنگستان هنر با مطالبی از بهمن نامورمطلق، فیروزه شیبانی رضوانی، محمدرضا شریف‌زاده، هومن زندی‌زاده، محمد هاشمی، رامتین شهبازی و میثم یزدی منتشر شد.
در بخشی از سرآغاز این فصلنامه به قلم بهمن نامورمطلق، مدیرمسئول و سردبیر، آمده است:
«شماره آغازین پژوهشنامه فرهنگستان هنر پس از سال‌ها توقف نشر، پیش روی علاقه‌مندان است... . پژوهشنامه فرهنگستان هنر و سپس نقدنامه هنر خانه هنرمندان که برگرفته از همین پژوهشنامه بود، همواره چندین هدف اصلی را دنبال کرده‌اند که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از: معرفی رویکردهای معاصر و نو در عرصه مطالعات و نقد هنری؛ توسعه شناخت نسبت به رویکردهای کم‌شناخته‌شده در عرصه نقد هنر؛ کاربردی‌کردن رویکردهای مطالعه در عرصه هنر و نقد هنری به‌ویژه هنر ایرانی؛ گسترش مناسبات بینارشته‌ای در مطالعات هنری با حوزه‌های دیگر معرفتی.
در دوره جدید نیز این پژوهشنامه همان اهداف پیشین را پیگیری خواهد کرد؛ زیرا همچنان بر این باور است که یکی از مهم‌ترین آسیب‌های پژوهش‌های هنری کشور، نبودِ شناخت کافی نسبت به رویکردهای مطالعاتی و نقد است... .
این نشریه بر آن است تا با ارائه آثار پژوهشگران و اندیشه‌ورزان عرصه هنر ضمن گسترش مرزهای دانش و اندیشه، شیوه‌های صحیح نقد و پژوهش و تحقیق هنری را معرفی کند و این مهم بدون همدلی و یاری اهل نظر و هنر ممکن نخواهد شد.»
نخستین شماره دوره جدید پژوهشنامه فرهنگستان هنر که دارای اعتبار علمی‌پژوهشی از نظر فرهنگستان‌های چهارگانه جمهوری اسلامی ایران است، به مدیرمسئولی و سردبیری بهمن نامورمطلق منتشر شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند این فصلنامه را از کتاب‌فروشی فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر، قبل از تقاطع خیابان طالقانی، پلاک 1550، تهیه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار