استاندار آذربایجان شرقی: علم باید به فناوری و تولید ثروت منتهی شود

فاصله علم و فناوری در ایران زیاد است

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی گفت: علمی که فقط در کتاب و مقاله باقی بماند و به تولید ثروت و فناوری نینجامد، به هیچ دردی نمی خورد.

کد مطلب: ۹۲۸۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی: علم باید  به فناوری و تولید ثروت منتهی شود

محمدرضا پورمحمدی در مراسم رونمایی از طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در سالن جلسات استانداری با بیان این که استان آذربایجان شرقی یکی از قطب های علمی و صنعتی کشور است و پیشینه قوی در علم و فناوری دارد، گفت: چرخه تولید علم و فناوری در جهان، بسیار سریع است و هر محصولی که وارد بازار می شود بلافاصله بعد از مدت کوتاهی سری جدید آن وارد باز می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما تفاوت زیادی بین تولید علم و فناوری وجود دارد به طوریکه در تولید علم رتبه 16 و در فناوری رتبه 80 جهان را داریم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: علم از جنس دانایی و فناوری از جنس توانایی است و علمی که فقط در کتاب و مقاله باقی بماند و به تولید ثروت و فناوری نینجامد، به هیچ دردی نمی خورد.

پورمحمدی با بیان این که من به جای واژه "ارتباط" معتقد به "شراکت" دانشگاه و صنعت هستم، گفت: طرح تاپ مکانیزم انگیزشی دارد و می تواند خلاهای موجود را پر کند و خوشبختانه استان آذربایجان شرقی با دارا بودن منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و پارک علم فناوری نگاه مثبتی به این طرح دارد و می تواند یکی از استان های پیشتاز در این طرح باشد.

در پایان این جلسه، طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در استان با حضور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار