سمپوزیوم علمی و فناوری دانش آموزان ابتدایی در بابل برگزار شد

ساری(پانا) - سمپوزیوم پروژه های علمی و فناوری دانش آموزان ابتدایی با حضور رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و نیکزاد مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۷۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
سمپوزیوم علمی و فناوری دانش آموزان ابتدایی در بابل برگزار شد

عسکری نیکزاد صبح امروز در سمپوزیوم علمی و فناوری دانش‌آموزان ابتدایی که با حضور مرتضی شکوهی مدیرکل دفتر آموزش دبستانی در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد، گفت: اگر قرار است تحول بنیادین در آموزش و پرورش ایجاد شود به واسطه حضور و اعتبار دانشگاه‌هایی چون نوشیروانی بابل است، این مجموعه‌ها می‌توانند در کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش نقش اثرگذاری داشته باشند.

او با بیان اینکه دانش‌های پنهان باید آشکار شوند، تصریح کرد: از همکاران خود انتظار دارم که پیوسته مطالعه کرده و بنویسند تا نتیجه آن در رفتار دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه تحول باید از ابتدایی آغاز شود زیرا تلاش در سایر سطوح آموزشی سخت خواهد شد، افزود: حتی اگر شده در امور مالی هزینه کنیم، باید آن را انجام دهیم چون در سنین بالاتر آموزشی آنچه عاید ما خواهد شد نیز سرمایه‌گذاری مالی در کنار سرمایه‌گذاری نیروی انسانی است.

نیکزاد بیان کرد: آموزش و پرورش مازندران در مقطع ابتدایی در تمامی جشنواره‌ها و مسابقات رتبه‌های خوبی کسب کرده است و فرصت‌هایی چون این سمپوزیوم به ما در تحقق سند توسعه آموزش و پرورش کمک می‌کند.

او با اعلام اینکه چنین گردهمایی‌هایی به آموزش و پرورش در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کمک می‌کند، گفت: باید آموزش و تعلیم و تربیت سمعی، بصری و قلبی بشود و البته رسیدن به این مهم از دل برنامه‌هایی چون سمپوزیوم علمی و فناوری و پیاده‌کردن آنها در مدارس است که قطعاً ما را به اهداف خواهد رساند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با توجه به اینکه مسیر تحقق اهداف آموزش و پرورش و تربیت دانش‌آموزانی خلاق و پژوهشگر، فرایندی است، اظهار داشت: یادگیری در قالب فرآیندهای مشخص شده تغییر رفتار ایجاد می‌کند، خلاقیت‌ها باید بین اطلاعات دانش‌آموزان و واقعیت‌های موجود ارتباط برقرار کند تا یادگیری حاصل شود.

نیکزاد بیان کرد: ایجاد ارتباط بین محیط یادگیری و محیط زندگی و تجربیات روزانه، یادگیری آموخته‌ها به روش علمی و اینکه فقط به روش آزمون و خطا نباشد، ایجاد فرصت برای معلم، شکوفایی استعدادهای مختلف دانش‌آموزان و قرار دادن آنها در معرض یادگیری‌های مختلف تا براساس پشتکارشان به توسعه معلومات خود و کشور کمک کنند، همراه کردن خانواده‌ها با یادگیری دانش‌آموزان، ایجاد اعتماد به نفس در دانش‌آموزان از اهدافی است که سمپوزیوم علمی و فناوری دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی به دنبال دارد.

در این سمپوزیم تجربیات "زیسته" با موضوعات کلاس جادویی و زیست‌فناوری ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار