در یونیورسیاد دانشجویان جهان ایتالیا؛

طلایی شدن ملی پوش آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - میرهاشم حسینی، ورزشکار میانه ای، قهرمان تکواندوی دانشجویان جهان شد.

کد مطلب: ۹۲۷۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
طلایی شدن ملی پوش آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم ایران با برتری قاطعانه مقابل همه رقبای خود، به مدال طلای سی‌امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان دست یافت.
در رقابت‌های روز نخست تکواندو یونیورسیاد دانشجویان جهان در ناپل ایتالیا، میرهاشم حسینی در وزن ۶۸ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول برابر نماینده مغولستان با نتیجه ۳۰ بر ۸ و در پایان راند دوم به برتری رسید.
وی در دومین مبارزه هم ۲۵ بر ۱۱ حریفی از چین تایپه را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد و در این مرحله برابر دنی آندرون از کرواسی، قاطعانه و با نتیجه ۲۹ بر ۴ در پایان راند دوم مبارزه به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.
حسینی در نیمه نهایی هم مقابل حریف خود از کره جنوبی ۳۳ بر ۱۷ به برتری قاطع رسید و راهی مرحله نهایی شد و در این مرحله، حریفش محمد کتبی از بلژیک را با نتیجه قاطع ۲۰ بر ۳ شکست داد و مقتدرانه سومین طلای کاروان ایران در این رقابت‌ها را از آن خود کرد.
در پایان هفتمین روز از رقابت های یونیورسیاد دانشجویان جهان در ناپل ایتالیا، ایران با ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۶ مدال برنز با یک پله صعود نسبت به روز قبل در رده دهم جدول رده بندی قرار گرفت.
ایران با ۴۱ ورزشکار در ۴ رشته والیبال، تکواندو، تیر و کمان و تیراندازی در این بازی ها حاضر شده است.
تیم تکواندو اعزامی به ناپل متشکل از ۱۶ ورزشکار دختر و پسر در دو رشته کیروگی و پومسه راهی این رقابت ها شده اند.
مسابقات تکواندو دانشجویان از ۱۶ تیرآغاز شده است و بعد از ۶ روز با معرفی برترین های جهان به کار خود پایان خواهد داد.
سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان با شرکت ۶ هزار ورزشکار از بیش ۱۰۰ کشور جهان شامگاه ۱۲ تیر با برگزاری مراسم افتتاحیه در ورزشگاه سن پائولو ناپل گشایش یافته است.
کاروان ایران در بیست و نهمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان با ۶۲ ورزشکار در 8 رشته شرکت کرده و ۲۳ مدال و جایگاه دهم جدول را به دست آورده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار