کاهش 36 درصدی واردات پوشاک به کشور

یزد (پانا) - معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه افزایش قیمت ارز یک دیوار نامرئی در برابر واردات ایجاد کرد، از کاهش 36 درصدی واردات پوشاک به کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۷۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 36 درصدی واردات پوشاک به کشور

سعید زرندی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: وزارت صمت که زمانی چهار وزارتخانه کشور بود، بیش از 33 درصد اشتغال کشور را به صورت مستقیم با خود مرتبط دارد و 37 درصد سهم اقتصاد کشور هم در این حوزه است.

وی با بیان اینکه کمترین تا بزرگترین اتفاقات کشور به نوعی مرتبط با این وزارتخانه می شوند تصریح کرد: سال گذشته در عین سختی‌هایی که برای اقتصاد کشور وجود داشت، توفیقات فراوانی هم برای ما شکل گرفت.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در عین سختی‌ها به این صورت نبود که افراد مبتکر و کارآفرین ما تسلیم شوند و واقعا مجاهدت کردند ادامه داد: ما تحریم‌های زیادی داشتیم و در سال 91 هم تحریم‌ها سنگین بود ولی سال گذشته دشمن تمام حربه‌های خود را رو کرد.

زرندی با بیان اینکه الان به حالتی است که هرچه می‌توانستند تحریم کنند انجام دادند و تحریم‌های جدید تاثیر آن چنانی ندارد خاطرنشان کرد: در سال گذشته شش هزار و 200 پروانه بهره برداری صادر کردیم که به نسبت تعدادی، 6 درصد از سال قبلش بیشتر بوده است.

وی افزود: سعی کردیم این نگاه فرصت محور را در وزارتخانه مورد توجه قرار دهیم و یکی از دغدغه‌های اصلی که داشتیم با توجه به اینکه دشمن هدف‌گذاری کرده بود که ما در حوزه نفت بیشترین ضربه را به ما بزنند، مدیریت وضعیت موجود بود.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تحلیل‌ها به صورتی بود که در پایان سال 97 یک گسستگی در اقتصاد ایران بوجود بیاید که به حمدالله این دوران گذاشت و سبب شد که ما نسبت به سال 98 با توجه و جدیت بیشتری فعالیت کنیم.

زرندی تاکید کرد: این عزم الان در وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت جدی وجود دارد و از ابتدای امسال سعی کردیم این فضا را در کل کشور توسعه دهیم که فرصت‌ها را بشناسیم و از آن استفاده نماییم.

وی ادامه داد: الان فضای بسیار خوبی ایجاد شده که بتوانیم نهضت ساخت داخل را در کشور به وجود آوریم و زمینه‌ای فراهم کنیم که محصولات مورد نیاز کشور در داخل تولید شود.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: یک دیوار نامرئی برای واردات کالاهای خارجی در کشور به وجود آمده چرا که الان صرف نمی‌کند که محصولات با ارز 13 هزار تومانی به کشور وارد کرد.

زرندی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در برخی حوزه‌هایی از جمله نساجی که واردات برای آنها آسیب بسیاری به دنبال داشت، وضعیت به نحوی پیش رفت که واردات کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه دو صنعت مهم در کشور مورد هدفگذاری قرار گرفته که یکی از این صنایع، حوزه نساجی است خاطرنشان کرد: در این حوزه، سال گذشته به دلیل اقدامات صورت گرفته، با کاهش 36 درصدی واردات و افزایش 6 درصدی صادرات روبرو بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار