رئیس آموزش و پرورش پیربکران:از مهمترین مواردی که باید پیگیری کنیم عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین در قالب مدرسه محوری است

پیربکران (پانا) - اولین جلسه دوره های کوتاه مدت مدیران مدارس آموزش و پرورش منطقه پیربکران در سالن اجتماعات معلم برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۷۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس آموزش و پرورش پیربکران:از مهمترین مواردی که باید پیگیری کنیم عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین در قالب مدرسه محوری است

رئیس اداره در اولین جلسه دوره های کوتاه مدت مدیران ضمن تبریک دهه کرامت و خدا قوت به مدیران جهت برگزاری امتحانات پایانی و پشت سر گذاشتن سال تحصیلی گفت: با همت والای شما بیش از 3000 نفر دانش آموز در پایگاه اوقات فراغت ثبت نام کرده اند. ضمن این که در مدارس فعالیت های پروژه مهر 98 هم آغاز شده است.

مجتبی سهرابی افزود: یکی از مهمترین مواردی که باید پیگیری کنیم، عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین در قالب مدرسه محوری است. مدارس ما باید برنامه محور باشند. مدرسه محوری این نیست که مدیر مدرسه بر اساس سلایق خود بعضی از برنامه ها را اجرا کند. ما باید بر اساس سیاست های آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و برنامه های شورای عالی آموزش و پرورش طراحی و برنامه ریزی خوبی در مدرسه داشته باشیم.

رئیس اداره در ادامه گفت: در مدارس ما در بحث مدرسه محوری، نقش مدیر آموزشی به رهبری آموزشی تغییر پیدا می کند. رهبری آموزشی در مدرسه باید تلاش مضاعفی را داشته باشد ضمن این که باید دلسوزانه تر از مدیر واحد آموزشی باشد. مدیر واحد آموزشی محتوا و برنامه را در 4 چوب شیوه نامه و دستورالعمل ها باید اجرا کند ولی رهبری آموزشی فراتر از این موضوع و همه جانبه است.

وی ضمن بیان این که رهبری آموزشی از مهمترین فعالیت ها است گفت: در رهبری آموزشی مهمترین عامل جلب اعتماد است. مدیرانی که روابط انسانی بالاتری دارند اعتماد به آنان بیشتر و جایگاه خوبی در مدرسه دارند. در نتیجه نقش آفرینی خوبی در مدرسه دارند.صداقت در کار، شایستگی، وفاداری و درک افراد، ثبات رای و شفافیت و رو راست بودن 5 راهکار جهت جلب اعتماد افراد است.

رئیس اداره در پایان اذعان داشت: یکی از مهمترین فعالیت مدیران در مدرسه محوری موضوع برنامه ریزی است. برنامه باید اجرا وارزیابی شود و از محورها در سند تحول تحول بنیادین و مدرسه محوری این است که انتصاب مدیران طبق برنامه های ویژه ای است که اخیراً ارسال شده است و در حال اجرا می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار