رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران: طرح ترافیک نیازمند پیوست اجتماعی و محیط زیستی است

تهران (پانا) - رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری با اینکه طرح ترافیک نیازمند پیوست اجتماعی و محیط زیستی است، تاکید کرد: تهیه و تصویب پیوست، فرایند مشخصی دارد و مشاوری که در این باره تعیین می‌شود تا پرسشگری و ارزیابی را انجام دهد و نتیجه باید در کمیسیون‌های مربوطه در شورا کنترل شود.

کد مطلب: ۹۲۷۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران: طرح ترافیک نیازمند پیوست اجتماعی و محیط زیستی است

سید آرش حسینی میلانی در یکصد و پنجاهمین و چهارمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران درباره گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیک درباره محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در سال ۱۳۹۸ گفت: تصمیم شورا درباره تعیین نرخ عوارض رفت و آمد در محدوده دوم طرح ترافیک، تصمیم شجاعانه‌ای است. نارضایتی اجتماعی قابل پیش‌بینی است چراکه خودروی شخصی سریع‌تر، ارزان‌تر و راحت‌تر است. تداوم روند فعلی استفاده از خودروهای شخصی و افزایش ترافیک نگران‌کننده است و چاره‌ای جز تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی نداریم.

وی ادامه داد: اگر برای چشم‌انداز شهر حساسیت و دغدغه‌ای نداشته باشیم، این مسئله خیانت به کودکان و افراد سالمند است بنابراین این تصمیم، شجاعانه و از نظر محیط‌زیستی قابل دفاع است.

این عضو شورای شهر در پرسش از پورسیدآقایی اظهار کرد: مطالعه‌ای که دانشگاه تربیت مدرس درباره آلودگی هوا انجام داده، فقط به منواکسیدکربن اشاره کرده در حالی که منواکسیدکربن مسئله اصلی تهران نیست. من در نطقی که در صحن شورا ایراد کردم، تذکر دادم که طرح ترافیک نیازمند یک مطالعه کامل و جامع از نظر اندازه‌گیری آلاینده‌ها، غلظت، ضریب انتشار و مدلسازی است.

حسینی میلانی افزود: در چند مورد دیگر هم تذکر دادم که در محدوده مرکزی طرح ترافیک باید کمبود ایستگاه‌های پایش و سنجش آلودگی برطرف شود. اکنون من از شما می‌پرسم برنامه‌تان برای تکمیل مطالعات آلودگی در مقاطع زمانی مختلف طرح ترافیک چیست؟

وی با تاکید بر اینکه طرح ترافیک یک طرح شهری است که نیازمند پیوست اجتماعی و محیط زیستی است، تصریح کرد: تهیه و تصویب پیوست، فرایند مشخصی دارد و مشاوری که در این باره تعیین می‌شود تا پرسشگری و ارزیابی را انجام دهد و نتیجه باید در کمیسیون‌های مربوطه در شورا کنترل شود. بنابراین من از معاونت حمل و نقل و ترافیک می‌خواهم هرچه سریع‌تر پیوست‌های محیط‌زیستی و اجتماعی طرح ترافیک را به کمیسیون‌های تخصصی شورا ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری درباره مشکلات مردم از نظر جرایمی که در طرح ترافیک برایشان ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: سوالات زیادی درباره سامانه‌هایی که برای شهروندان جرایمی را وضع می‌کنند، وجود دارد. چه برنامه‌ای برای بهبود عملکرد این سامانه دارید تا شورا این اطمینان را پیدا کند اگر جرایمی وضع می‌شود، حتما حقوق مردم حفظ می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار