احیاء ٧٥٠ هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان استهبان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی

شیراز(پانا)_به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در راستای غنی سازی مناطق جنگلی، احیاء مراتع و تقویت پوشش گیاهی ، ٧٥٠ هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان استهبان احیاء شد.

کد مطلب: ۹۲۷۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
احیاء  ٧٥٠ هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان استهبان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی

مجاهد مهدی علیشاهی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان در حاشیه بازدید از طرح های غنی سازی و بذر کاری عرصه های جنگلی و مرتعی این شهرستان که با حضور فرماندار ، جمعی از مسئولان استانی و نیز تعدادی از کارشناسان انجام شد ضمن اشاره به اجرای پروژه های احیایی این شهرستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت:در راستای اجرای پروژه های منابع طبیعی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ، عملیات بذرکاری در بیش از ٧٥٠هکتار از مراتع شهرستان استهبان با کاشت گونه‌های بومی متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه از جمله بادام کوهی، آنغوزه،جاشیر و سایر گونه های مرتعی و جنگلی انجام شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان گفت: میزان ٢٠٠ هکتار از مناطق آسیب دیده از آتش سوزی در محدوده کوه تودج این شهرستان نیز در قالب طرح مذکور احیاء گردید.وی در ادامه مشارکت بهره برداران،مردم و دوستداران طبیعت در اجرای این طرح را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: گروههای مردمی و تشکلها نقش بسزایی در حفاظت و نگهداری از عرصه های جنگلی و مرتعی و احیاء این عرصه ها دارند.
احمد رضا کمالی سروستانی فرماندار شهرستان استهبان نیز در بازدید از این طرح ها گفت: با توجه به وضعیت بارندگی ها و افزایش پوشش گیاهی در سطح عرصه های منابع طبیعی با اجرای پروژه های احیائی جنگلی و مرتعی این شاهد سرسبزی و احیاء این عرصه ها هستیم. وی ضمن قدردانی از عملکرد مجموعه منابع طبیعی در احیاء عرصه های منابع طبیعی شهرستان استهبان افزود: اجرای طرح های جنگلکاری با رویکرد مشارکت مردم و توانمندسازی جوامع محلی تاثیر بسزایی در حفظ و احیاء پوشش گیاهی و جلوگیری از بیابان زایی صورت گرفته است.
در ادامه پروژه های احیائی و در راستای حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی شهرستان استهبان روسا و کارکنان ادارات منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان با همکاری دوستداران محیط زیست روستای انجیرک، مسئول و اعضاء گروه دیده بان طبیعت استهبان،اعضاء شرکتهای تعاونی مرتعداران ،اکیپ اطفاء حریق با همراهی جمعی از تشکلهای مردم نهاد زیست محیطی جمعه گذشته اقدام به پاکسازی طبیعت "کوه خم" این شهرستان و جمع آوری زباله های رها شده در این منطقه کردند.
شهرستان استهبان دارای بزرگترین ذخیره گاه ارس استان و دارای ١٥٥ هزار هکتار جنگل و مرتع میباشد و در ١٧٥ کیلومتری شیراز واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار