سفر معاون اول رئیس جمهوری به فارس؛

اسحاق جهانگیری از پروژه های مهم صنعتی جنوب فارس بازدید کرد

لامرد (پانا) - معاون اول رئیس جمهوری در سفر یک روزه خود به جنوب استان فارس، از مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب ، شرکت پالایش پارسیان سپهر، شرکت پترو پیمان دانا در شهرستان های لامرد و مهر بازدید کرد.

کد مطلب: ۹۲۷۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
اسحاق جهانگیری از پروژه های مهم صنعتی جنوب فارس بازدید کرد

اسحاق جهانگیری با حضور در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از بخش های مختلف پروژه در دست احداث کارخانه آلومینیوم جنوب با 95 درصد پیشرفت فیزیکی بازدید کرد.
این مجتمع آلومینیومی در فاز نخست خود سالانه ۱۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم تولید می‌کند و سرمایه گذاری انجام شده برای این کارخانه ۵۳ هزار میلیارد ریال بوده و از تسهیلات مالی خارجی به میزان ۶ هزار و ۱۰۲ میلیون یوآن نیز استفاده کرده است.
معاون اول رئیس جمهور پس از حضور در جلسه بررسی توسعه اقتصادی جنوب استان فارس از طرح در دست اجرای استحصال اتان شرکت پالایش پارسیان سپهر با سرمایه گذاری یک هزار و ۱۶ میلیون یورو بازدید که این پروژه در دست اجرا تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است ظرف ۲ سال آتی آماده بهره برداری شود که در این واحد تولیدی ظرفیت استحصال روزانه ۷۵ میلیون متر مکعب اتان وجود دارد.
جهانگیری همچنین از پروژه در دست اجرای شرکت پترو پیمان دانا تولید کننده بنزین در شهرستان مُهر بازدید کرد.
شرکت پترو پیمان دانا با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال احداث است و هم اینک پیشرفت فیزیکی آن ۶۰ درصد است که با بهره برداری از این پروژه برای ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و برای ۶۰۰ نفر به شکل غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه برنامه‌های این سفر یک روزه، پس از شرکت در جلسه بررسی توسعه جنوب استان فارس در لامرد و بازدید از پروژه های مهم صنعتی در 2 شهرستان جنوبی فارس، با حضور در شهرستان جهرم، طرح راه اندازی سامانه انتقال آب از سد سلمان فارسی و تصفیه خانه آب جهرم را افتتاح خواهد کرد.
بازدید و افتتاح طرح توسعه فاز بخار نیروگاه جهرم از دیگر برنامه‌های جهانگیری در این سفر یک روزه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار