مدیر کل تامین اجتماعی استان: ۶۹۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی آذربایجان شرقی هستند

تبریز(پانا) -مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: ۶۹۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند.

کد مطلب: ۹۲۷۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل تامین اجتماعی استان: ۶۹۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی آذربایجان شرقی هستند

جعفر سمساری در نشست خبری مدیران تامین اجتماعی استان ضمن تبریک هفته کرامت و تبریک پیشاپیش هفته تامین اجتماعی که 19 الی 25 تیر می باشد، گفت: ۶۹۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند و تعداد مستمری بگیران 181هزار نفر است.

13261 نفر در استان مقرری بیکاری دریافت می کنند

وی افزود: تعداد مقرری بگیران بیکاری ۱۳ هزار و ۲۶۱ نفر است که ماهانه ۲۸۱ میلیارد تومان تعهدات بلند مدت و ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تعهدات کوتاه مدت و ۱۷ میلیارد تومان از بابت مقرری بگیر در خرداد ماه پرداخت شده است و جمعیت تحت پوشش استان بهره‌مند از خدمات تامین اجتماعی ۵۳ درصد می‌باشد.

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در ادامه به طرح ملی دکتر روحبخش یا همان طرح خدمات غیر حضوری اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۹۹ هزار خدمات غیرحضوری از آغاز طرح تا 15 تیر ماه سال جاری اعم از دفترچه، بیمه کوتاه مدت، غرامت دستمزد و کمک هزینه ازدواج و غیره ارایه شده است.

سمساری گفت: 40 سرویس خدمات غیرحضوری در بیمه تامین اجتماعی استان وجود دارد و این خدمات را به ۲۰۰ مورد خدمات غیرحضوری خواهیم رساند و بعد از این مستمری بگیران سازمان می توانند خدماتی ازجمله فیش حقوق، احکام و گواهی کسر اقساط را از این طریق دریافت کنند.

وی با اشاره به ایجاد میز خدمت یا طرح ساختار خدمات نوین در شعب‌های استان گفت: اگر بتوانیم این روش را ترویج دهیم مراجعات حضوری به شعبات کم خواهد شد.

سمساری با بیان اینکه از سال گذشته با برون سپاری که انجام شده است، ۵ کارگزار تامین اجتماعی در استان راه‌اندازی شده است، افزود: شهرستان‌های بناب، مراغه، اهر و میانه و کارگزار دوم در شعبه یک تبریز ایجاد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این که اجرای طرح پرونده الکترونیکی و حذف پرونده کاغذی در ۲۰ شعب تبریز آغاز شده است، گفت: پنج نوع تیپ شعبات از جمله ممتاز، یک، دو، سه، چهار وجود دارد که قطعاً با پیشرفت برنامه‌ها در مدت یک سال پرونده کاغذی نخواهیم داشت و همگی الکترونیکی خواهد شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی گفت: بخشنامه ۱۷ بندی از سوی وزارت رفاه و کار در خصوص بهبود فضای کسب و کار ابلاغ شده است.طبق ماده ۴۷ قوانین تامین اجتماعی کارگاه‌های مشمول دفاتر بازرسی طرح تقسیط بدهی کارگاه‌ها را به ۴۵ قسط تا ۶۰ قسط ارائه کرده است. طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب از طرح‌های بیمه تامین اجتماعی است

وی افزود: در حال حاضر ۸۵۰ میلیارد تومان بدهی معوقه داریم .واحدهای تولیدی که دچار بحران مالی از لحاظ تحریم و نوسانات ارزی هستند و به کارفرمایان آنها کمک می کنیم.کلیه کارگاه‌های خدماتی، صنعتی، تولیدی، معدنی و پیمانکار می‌توانند از طرح بخشودگی جرایم استفاده کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی افزود: طرح بیمه دانشجویی و زنان خانه‌دار جزو برنامه های سازمان است و با بستن یک قرارداد این دو قشر نیز می‌توانند با پرداخت حق بیمه، از خدمات بهره‌مند شوند.

وی بدهکارترین کارگاه و شرکت در استان را شرکت واحد عنوان کرد و گفت: شرکت واحد بالای 60 میلیارد تومان بدهی دارد که به علت نبود تمکن مالی، نتوانستند بدهی را پرداخت کنند و بیش از ۵۰ درصد جرایم از بابت تاخیر پرداخت بدهی می‌باشد. بعد از آن کارخانه های بلبرینگ‌سازی، کمپرسورسازی، ماشین‌سازی و لیفتراک‌سازی از آن دست کارخانه‌هایی هستند که بدهی به تامین اجتماعی دارند وبعد از آن بیشتر بدهی‌ها مربوط به کارگاه‌هایی است که طبق اصل ۴۴ واگذار شده‌اند و در حال حاضردر بحران مالی هستند.

سمساری با اشاره به افزایش حقوق مستمری‌بگیران گفت: افزایش اعمالی ۱۳ درصد به علاوه ۲۶۱ هزار تومان در سال ۹۸ است که اجرا شده است. تعداد بیمه شدگان زن سرپرست خانواده ۵ هزار و ۸۸۸ نفراست. ۴۸ هزار نفر بیمه شده قالیبافی تک باف خانگی در استان وجود دارد که هفت درصدحق بیمه خود را پرداخت می‌کنند. بیمه شده خبرنگاری در استان یک هزار و ۵۵۶ نفر است.

افتتاح ساختمان جدید درمانگاه تخصصی بیمارستان 29بهمن در هفته تأمین اجتماعی

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی گفت: 2 میلیون و 300 هزار ویزیت سرپایی و افزایش 3/5 درصدی نسبت به سال 94 و کاهش 30 درصدی تعداد سزارین ها را داشته ایم. عملکرد ما درسال 95 بالغ بر 832 میلیارد تومان بوده که سهم درمان مستقیم 230میلیارد تومان و درمان غیر مستقیم 600میلیارد تومان بوده و این در حالی است که فعلاً مطالبات بحق طرفهای قرارداد به روز نمی باشد.

نیکنامی افزود: علاوه بر راه اندازی 3 دستگاه دیجیتال رادیوگرافی و ماموگرافی و ارتقای هتلینگ در بیمارستانهای تابعه جمعاً با صرف هزینۀ 6میلیارد و 200میلیون تومان، برای اوّلین بار در شمالغرب کشور بدنبال نصب و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن 128 اسلایسی که با قراردادی معادل 4 میلیارد تومان خریداری و تشریفات گمرکی آن تمام شده هستیم .

وی با اشاره به افتتاح ساختمان جدید درمانگاه تخصصی بیمارستان 29بهمن در هفته تأمین اجتماعی، از تخصیص اعتبار 7 میلیارد تومانی احداث مرکز بهداشتی و درمانی شهرستان هشترود خبر داد و گفت: باتوجه به کلنگ زنی درمانگاههای ملکان و عجب شیر، در مرحلۀ واگذاری طرحهای مذکور به پیمانکار هستیم و امیدواریم نه تنها این امر تا یک و نیم سال آینده محقق گردد بلکه برآنیم در جهت استقرار عدالت اجتماعی و بهره مندی تمامی بیمه شدگان از خدمات درمانی سازمان در شهرهای دیگر استان از جمله اسکو،سهند، بستان آباد و صوفیان نیز درمانگاه احداث نمائیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در مورد آخرین اخبار مربوط به بیمارستان 327 تختخوابی خاوران گفت: تاریخ شروع عملیات ساختمانی را 31 شهریور سالجاری تخمین می زنیم و مغایر وعده های قبلی که قرار بود این بیمارستان توسط شرکت vamed از طریق finance احداث گردد، این کار توسط یک شرکت ایرانی تحت لیسانس شرکت سوئدی با قراردادی 3 ساله از زمان واگذاری انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار