مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی : توسعه کشت گیاهان دارویی گامی برای حفاظت از گونه‌های متعدد

بیرجند(پانا) ـ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی گامی برای حفاظت از گونه‌های متعدد است.

کد مطلب: ۹۲۷۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی : توسعه کشت گیاهان دارویی گامی برای حفاظت از گونه‌های متعدد

عبدالرضارضایی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گفت: بی شک برداشت از منابع طبیعی و به ویژه گیاهان دارویی باید به صورت اصولی، با اجازه نهاد مربوطه صورت گیرد تا رشد و برداشت از گیاه در سنوات مختلف تداوم داشته باشد.

او با اشاره به اینکه کاشت گیاهان دارویی به علت مصرف کم آب همواره در خراسان‌جنوبی مورد توجه بوده است افزود: از طرف دیگر به علت سازگاری برخی گیاهان دارویی با شرایط اقلیمی استان ما کشت آن توجیه فنی و اقتصادی دارد.

رضایی با اشاره به طرح ملی گیاهان دارویی در جهاد کشاورزی ادامه داد: به عنوان مثال کشت خارشتر و زیره سبز در استان ما همواره مورد توجه بوده و در مورد خارشتر در دو- سه سال اخیر توجه ویژه‌ای به آن شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: متأسفانه در مورد برخی از گیاهان دارویی، چون گیاهی که در اصطلاح محلی «کما» نام دارد مردم آن را از ریشه می‌کنند که این موضوع علاوه بر کاهش این گونه گیاهی، پوشش گیاهی و در نهایت اقلیم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رضایی با اشاره به اینکه کشت گیاه خود نوعی حفاظت از گونه گیاهی از خطر انقراض است که جهاد کشاورزی آن را پیگیری می‌کند گفت: از جمله طرح‌های کشت گیاهان دارویی در خراسان جنوبی کشت خارشتر، زیره و خاک شیر است که کشت زیره در سه هکتار توسعه پیدا کرده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: همچنین برای حفظ گیاهان دارویی تولید نشاء انواع گیاهان دارویی برای کشت در فضای باز و گشت گلخانه‌ای برخی از انواع گیاهان دارویی از جمله آلوورا در خراسان‌جنوبی صورت می‌گیرد.

رضایی در پایان گفت: همچنین در راستای حفظ انواع گیاهان دارویی برای نشاء گیاهان دارویی یارانه اختصاص می‌دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار