کارگردان گاندو: دراماتیزه کردن صد درصد تخیل است؛ قرار نبود فیلم مستند بسازیم

تهران (پانا) - کارگردان سریال گاندو می گوید، قرار نبود سریال گاندو یک فیلم مستند باشد، دراماتیزه کردن داستان نه تنها ۸۰ درصد که صددرصد تخیل است.

کد مطلب: ۹۲۷۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
کارگردان گاندو:  دراماتیزه کردن صد درصد تخیل است؛ قرار نبود فیلم مستند بسازیم

جواد افشار کارگردان، مجتبی امینی تهیه‌کننده، آرش قادری نویسنده، پیام دهکردی، وحید رهبانی، خسرو شهراز، پندار اکبری، عرفان ابراهیمی، کمند امیر سلیمانی، آزیتا ترکاشوند و نیلوفر شهیدی بازیگران سریال گاندو امروز در یک نشست خبری برای پاسخ‌گویی به ابهامات ایجادشده درباره این سریال حضور یافتند.

جواد افشار با ابراز خوشحالی از بازخوردی که از مخاطبان سریال دریافت کرده است، گفت: گاندو مطالبات مردم را دنبال می‌کند و جناح و خط فکری و وابستگی نمی‌شناسد.

مجتبی امینی، تهیه‌کننده گاندو، هم گفت: گاندو با همه سختی‌ها به سرمنزل مقصود رسید. بسیاری اوقات درباره پخش سی قسمت نگرانی داشتیم. امروز که گاندو به پایان پخش رسید ما نفس راحتی کشیدیم. فکر نمی‌کردیم تا این حد گاندو به دل مردم بنشیند. ولی چون عوامل سریال از زبان مردم حرف زدند به دل مردم نشست.

آرش قادری، نویسنده فیلنمامه این سریال،درباره مصاحبه‌ای که در آن گفته بود ۸۰ درصد داستان تخیلی است، نیز گفت: تیتر آن خبر درست نبود. در واقع ما یک پرونده واقعی داشتیم. پرونده جیسون رضاییان مو به مو از شناسایی تا دستگیری بر اساس پرونده نوشته شد و خرده داستانهایی به متن اضافه شد که ارتباط آنها به داستان اصلی بر اساس تخیل انجام می‌شود.

وی افزود: من تاکید می‌کنم داستان جیسون رضاییان ۸۰ درصد بر اساس داستان واقعی بوده است. و من مطلب منتشرشده دیروز را تکذیب می‌کنم.

افشار در همین خصوص افزود: دراماتیزه کردن داستان نه تنها ۸۰ درصد که صد درصد تخیل است. ما نمی‌خواستم فیلم مستند بسازیم.

وی درباره حذف سارا خوئینی‌ها در قسمت‌های آخر گفت: وقتی شخصیت مایکل شکل گرفت شخصیت‌های فرعی به تدریج کمرنگ و حذف می‌شوند. ولی در داستان نقش با فرار ایشان به سرانجام رسید و ایشان حذف نشد.

امینی نیز درباره داستان گفت: یک سال کار تحقیقی این سریال طول کشید و بارها بازنویسی شده و همه پرونده‌ها واقعی بوده گرچه برای ارتباط دادن آنها از صد درصد تخیل استفاده شد.

قادری نیز گفت: سریال پنج بار بازنویسی شد و من چنین چیزی را تا امروز تجربه نکردم.

افشار در پاسخ به خبرنگاری درباره ضعف شخصیت‌پردازی عوامل امنیتی گفت: من نظر شما را رد می‌کنم . بچه‌های امنیتی مثل محمد نه تنها محبوب بودند حتی مخاطبان آنقدر از بابت سرنوشت آنها نگران بودند که به ما تلفن می‌زدند و می‌گفتند وای به حالتان اگر بلایی سر این بچه‌ها بیاید.

افشار: بودجه گاندو حتی از سریال آنام هم کمتر بوده است

وی درباره برجام و اهمیت آن در داستان گاندو گفت: این اتفاق باید می افتاد تا عهدشکنی آمریکا بر همه مشخص شود.

کارگردان گاندو درباره بودجه سریال گفت: بودجه گاندو حتی از سریال آنام هم کمتر بوده است. بودجه آنام را دولت داده و بودجه گاندو را صداوسیما داده است.

امینی نیز افزود: سریال گاندو پروژه ب بوده و همه اسناد آن در رسانه ملی شفاف است.

امینی: بعضی‌ها باید خودشان را اصلاح کنند وگرنه ممکن است سوژه گاندو شوند

تهیه کننده گاندو درباره ادامه سریال گفت: سریال برای چند فصل برنامه‌ریزی شده و چند سوژه هم برای فصل دوم درنظر گرفته شده که مسائل روز کشور است ولی بعضی‌ها باید دلهایشان را بزرگ کنند و خود را اصلاح کنند وگرنه ممکن است خودشان سوژه گاندو بعدی شوند.

افشار هم گفت: امروز دیگر حاشیه امنی برای بعضی افراد و نزدیکانشان وجود ندارد. اگر کسی خائن یا جاسوس باشد هیچ حریم خصوصی برای او وجود ندارد.

پیام دهکردی بازیگر نقش جاسوس مایکل هاشمیان درباره گاندو گفت: پرونده هایی مثل مفاسد اقتصادی نشان از این دارد که اعتماد مردم شکسته است و باید بازسازی شود. گاندو ۲۰ درصد از هیولاها و سندروم های متاستازی که در این مملکت زندگی میکنند را نشان میدهد. مردم ما تشنه صداقت اند و گاندو میتواند خواب بعضی مدیران این سرزمین را آشفته کند. مگر اینکه بیدار شوند.


امینی درباره منابع پرونده که برای نگارش سناریو در اختیار عوامل سریال گفت: پرونده جیسون از ابتدا در اختیار سپاه بوده و اطلاعات از طریق سپاه در اختیار ما گذاشته شد. پرونده دست وزارت خارجه نبوده و هیچ نهادی نمی تواند ادعا کند بیشتر از اطلاعات سپاه از پرونده میداند.

دهکردی: نقش همه خائنان را بازی کردم

دهکردی بازیگر نقش ضد قهرمان سریال گاندو گفت: در گاندو من فقط نقش جیسون رضاییان را بازی نکردم نقش همه خائنان به ملت و مملکت را بازی کردم. من نقش همه مدیران دزد بی کفایتی را بازی کردم که امروز از ایران رفتند یا هنوز در کشور هستند.

وحید رهبانی بازیگر نقش «محمد» در سریال گاندو درباره نقش یک مامور امنیتی گفت : در این مدت وقتی در خیابان راه می روم آنچنان مهر مردم به من انرژی می دهد که نمی توانم آن را توصیف کنم و این نشان می دهد که چقدر سریال مورد اقبال مردم قرار گرفته است.

امیرسلیمانی: بعد از سالها در یک پروژه دستمزد بازیگران به موقع پرداخت شد

کمند امیر سلیمانی درباره حضور خود در این سریال گفت: بعد از سالها در یک کار خوب حضور داشتم. گرچه نقش کوتاهی داشتم ولی نوع برخورد سازندگان سریال به بازیگران هم خاص و خوب بود. حتی احترامشان به بازیگر مثال زدنی بود و پرداخت دستمزدها به موقع بوده که این به نظر من درخور احترام است.

حامد محسن پور تدوینگر سریال گفت: ۹ ماه روی باکس تدوین میخوابیدیم و بیدار میشدیم به کار ادامه میدادیم. من گله مندم که کسی درباره سینمای استراتژیک صحبتی نمیکند. این یکی از بخش های مهم سینما است که ما در کشور نداشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار