بادامچی با اشاره به بازدید نمایندگان تهران از دشت ری خبر داد؛

احداث شهرک صنعتی ۳۰ هکتاری بازیافت زباله در گود محمودآباد

تهران (پانا) - عضو مجمع نمایندگان استان تهران از احداث شهرک صنعتی ۳۰ هکتاری بازیافت پسماند زباله در گود محمودآباد تا پایان سال خبر داد و در بازدید از مجمع نمایندگان استان تهران به این موضوع تأکید کرد.

کد مطلب: ۹۲۷۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
احداث شهرک صنعتی ۳۰ هکتاری بازیافت زباله در گود محمودآباد

به‌گزارش خانه‌ملت، محمدرضا بادامچی با اشاره به بازدید کارگروه اجتماعی مجمع نمایندگان استان تهران از دشت ری استان تهران، اظهار کرد: در این بازدید سیده فاطمه ذوالقدر، طیبه سیاوشی شاه عنایتی، فریده اولادقباد، محمود صادقی به‌همراه مدیرکل محیط زیست استان تهران و برخی دیگر از مدیران شهری حضور داشتند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری بازدیدهای چند باره مجمع نمایندگان تهران مجلس از مناطق مختلف استان تهران، افزود: این بازدید به‌نظور پیگیری مصوبات بازدیدهای پیشین از این مناطق صورت گرفت.

احداث شهرک صنعتی بازیافت زباله تا پایان سال

او ادامه داد: منطقه گود محمودآباد که به‌عنوان یکی از مکان‌های جمع‌آوری زباله معروف است، کاملا جمع شده تا در این منطقه یک شهرک صنعتی صنفی 30 هکتاری برای بازیافت زباله، با همکاری محیط‌زیست ‌احداث شود تا افرادی که از این طریق نیز امرارمعاش می‌کردند نیز در این شهرک صنعتی مشغول به‌کار شوند.

بادامچی با بیان اینکه مجوزهای اولیه برای احداث این شهرک صنعتی اخذ شده، گفت: بر اساس برنامه زمانبندی تا پایان سال کلنگ احداث این شهرک صنعتی مهم در منطقه گود محمودآباد زده خواهد شد.

هجوم فاضلاب و پسماند به زمین‌‎های کشاورزی جنوب استان تهران

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: موضوع دیگری که در بازدید امروز پیگیری شد، هجوم پسماندها به زمین‌های زیر کشت کشاورزی در جنوب استان تهران از طریق رودخانه‌‎های شمال استان مثل رودخانه سرخه‌حصار بود که آب زلال این رودخانه‌ها در طول مسیر با فاصلاب آغشته می‌شود و محصولات کشاورزی را غیربهداشتی می‌کنند.

اوبا یادآوری اینکه حجم بالایی از سبزیجات و مرکبات استان تهران از زمین‌های شرق دشت ری تأمین می‎شود، اضافه کرد: آب فاصلاب جمع شده در جنوب استان یک فاجعه بهداشتی در منطق جنوب استان به‌وجود آورده که مقرر شد در این‌باره با مسئولان آب و فاصلاب استان تهران، جهاد کشاورزی و محیط‌زیست برگزار کنیم تا برای این معضل زمین‌های جنوب استان راهکاری مناسب پیش‌بینی شود.

وجود 600 واحد فاقد مجوز تفکیک زباله در دشت ری

بادامچی اضافه کرد: یکی دیگر از معضلات به‌وجود آمده در دشت ری، وجود 600 واحد بدون مجوز تفکیک پسماند در این منطقه است که زمین‌های کشاورزی را خریده یا به‌‌نحوی در آنجا حضور دارند و با تغییر کاربری زمین کشاورزی، بدون رعایت موارد بهداشتی و استاندارد اقدام به تفکیک و سوزاندن پسماند زباله می‌کنند که کمترین آسیب آن آلودگی هوای ناشی از سوزاندان زباله است.

او اضافه کرد: محیط کار در این مناطق بسیار آلوده و غیربهداشتی است و افرادی که در این مناطق نیز مشغول به کار بوده و افرادی با سنین پایین و کودک کار هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: همچنین در منطقه‌ای از دشت ری لاشه‌های دامی به‌صورت سنتی چربی‌سوزی می‌شود که این اقدام نیز فاقد مجوزهای لازم از سوی نهادهای مربوطه است و این وضعیت نیز باید با اخذ مجوزهای لازم به‌شکل ساماندهی فعالیت کنند تا روغن به‌دست آمده از این روش نیز بسته‌بندی و حتی قابلیت صادرات نیز داشه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار