رتبه برتر استان از نظر پوشش تحصیلی دانش آموزان در کشور

یزد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت : استان یزد از نظر پوشش تحصیلی دانش آموزان جزء 5 استان برتر کشور است.

کد مطلب: ۹۲۷۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
رتبه برتر استان از نظر پوشش تحصیلی دانش آموزان در کشور

"عباسعلی دانافر" آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل در استان یزد در سال تحصیلی 98- 97 را بر اساس آمار اعلام شده از وزارت آموزش و پرورش 928 نفر عنوان کرد.

وی 3 عامل مهاجرت، عدم پیگیری والدین و معلولیت شدید را از عوامل بازماندن کودکان از تحصیل در استان بیان کرد و افزود: در پایش اولیه جهت کودکان بازمانده از تحصیل در استان، تعدادی از این کودکان شناسایی و به مراکز آموزشی معرفی شدند و در بررسی های صورت گرفته مشخص شد برخی دیگر از آنها که بر اساس کد ملی در آمار استان یزد ثبت شده اند به استان های دیگر مهاجرت نموده اند.

دانافر تصریح کرد: در این پایش تعدادی از افراد نیز به دلیل معلولیت شدید در گروه کودکان آموزش پذیر قرار نمی گیرند و برخی نیز توسط خانواده در مدارس ثبت نام نشده اند که از طریق مراجع انتظامی قابل پیگیری است.

این مقام مسئول گفت: استان یزد از نظر پوشش تحصیلی دانش‌آموزی در رده استان های برتر کشور قرار دارد به نحوی که گستره خدمات آموزش و پرورش در استان به گونه ای برنامه ریزی شده است که هیچ دانش‌آموزی در هیچ جای استان به علت عدم دسترسی به کلاس درس و مدرسه از تحصیل محروم نشده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان حتی برای تحصیل یک دانش‌آموز در سال های اخیر در مناطق محروم و روستایی اقدام به تشکیل مدرسه تک کلاسه و اعزام معلم نیز نموده است گفت: در سال تحصیلی 98-97 در استان یزد تعداد 36 مدرسه با جمعیت کمتر از 5 نفر دانش آموز جهت پوشش حداکثری دانش‌آموزان تشکیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار